به گزارش عماریون دو گروه صنعتی فولاد مبارکه و انتخاب تصمیم بر این داشتند که در روز ولادت حضرت زهرا (س) مراسم جشنی را در میدان امام اصفهان برگزار کنند که برگزاری این جشن با حاشیه های بسیاری همراه بود .

اتفاق بسیار عجیب و قابل تامل؛ در درجه اول برگزاری این جشن توسط دو گروه صنعتی است که تا کنون در اصفهان چنین اتفاقی نیفتاده بود و برگزاری این جشن توسط شرکت های صنعتی بسیار عجیب و مبهم می باشد..

نکته قابل توجه دیگر این جشن؛ حال و هوای سیاسی داشتن این مراسم بود چرا که سخنران این مراسم از جامعه وعاظ ولایی انتخاب شد و نشان می داد که برای برگزاری این جشن نیز اهداف خاصی در نظر گرفته شده است.

بنا بر این گزارش قرار بود که این جشن توسط صدا و سیما مرکز اصفهان به صورت زنده پخش شود اما با عدم برگزاری این جشن، صدا و سیمای مرکز اصفهان در اقدامی‌تامل برانگیز بعد از ظهر دوشنبه برگزار نشدن این جشن را عدم همکاری شهرداری اصفهان بیان کرده بودد.

مدیر حراست شهرداری اصفهان سریعا به این اتفاق واکنش داد و سخنانی را به زبان اورد که نشان از اتفاقات مشکوک در اصفهان را خبر می داد این مقام مسئول در شهرداری اصفهان گفت: برگزاری هرگونه مراسم در میدان امام(ره) احتیاج به اخذ مجوزهای لازم از شورای تامین‌ استان دارد و اجرای هیچگونه برنامه‌ای در این میدان بدون دریافت مجوزهای قانونی امکان‌پذیر نیست.

معتمدی با اشاره به لغو جشن میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) در میدان امام(ره) افزود: نمایندگان چند سازمان جهت برگزاری جشن در روز ولادت بانوی دو عالم اقدام به آماده‌سازی میدان امام(ره) نموده بودند و این درحالی بود که هیچگونه مجوزی از فرمانداری اصفهان و شورای تامین‌به شهرداری در وقت قانونی ارائه نشد!

این مقام مسوول گفت: صبح روز گذشته‌‌مدیر کل محترم امنیتی طی نامه‌ای خطاب به فرماندار اصفهان و رونوشت به شهرداری اصفهان جهت بررسی و ارائه مجوز صادر نموده‌ است اما مجوز نهایی متاسفانه به دست مسوولان شهرداری اصفهان نرسید.

وی افزود: شهرداری اصفهان با توجه به مسوولیت قانونی خود از برگزاری این جشن ممانعت به عمل و انجام این مراسم را طبق قانون منوط به ارائه مجوز رسمی از مراجع ذی‌صلاح اعلام کرد.

معتمدی با اظهار تاسف از اینکه عده‌ای برگزار نشدن این مراسم را به دلیل عدم همکاری مسوولان شهرداری اصفهان اعلام کرده‌اند، بیان داشت: بروز این رفتار از سوی افرادی که مطمئنا آگاهی لازم را نسبت به روند قانونی اخذ مجوز برای برگزاری مراسم در میدان امام(ره) را دارند جای تامل دارد.

مدیر حراست شهرداری اصفهان برگزاری این مراسم‌ها را منوط به یک برنامه‌ریزی طولانی مدت و هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط بیان کرد و افزود: شهرداری اصفهان عدم همکاری در برگزاری این مراسم را کذب محض می‌داند و حق پیگیری را برای شهرداری اصفهان محفوظ می‌دارد. وی خاطر نشان کرد: شهرداری اصفهان همواره در راستای برگزاری اعیاد اسلامی‌و مذهبی در سطح شهر پیشگام بوده و دراین زمینه با کلیه افراد حقیقی و حقوقی کمال همکاری را دارد. وی درخاتمه اذعان داشت: روند قانونی در کلانشهر اصفهان امری است اجتناب ناپذیر که چنانچه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی از انجام آن سرباز زنند، امر پسندیده‌ای نیست.

بنا بر این گزارش بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ و انتخاب ذاکر اصفهانی به عنوان استاندار جدید اصفهان حاشیه های بسیاری دامن گیر اصفهان شد؛ از جمله این حواشی بحثو جدل بین شهرداری و استاندار اصفهان بود که با این اقدام صدا و سیمای اصفهان به نظر می رسد استانداری اصفهان هنوز خواهان ایجاد حاشیه در سطح کلان مدیریت استان اصفهان است.

به اطلاع می رساند چندی پیش خبری از استاندار اصفهان در رسانه ها و سپس در برنامه صرفا جهت اطلاع به نمایش در امد و آن خبر مبنی بر چاپ ویژه نامه ای به نام " اقای متفاوت " در مدح و ستایش ذاکر اصفهانی بود که با واکنش رییس جمهور همراه بود.

همچین خبرها حکایت از ان دارد که پس از استاندار فارس قرار است ذاکر اصفهانی به حلقه مشایی و بقایی بپیوندد و وی جایگزین بقایی در سمت معاون اجرایی رییس جمهور شود.