به گزارش افکارنیوز، جنگل بارانی آمازون اکوسیستم عظیمی دارد و زیستگاهی بزرگی برای موجودات مختلف و جالبی مانند جگوار، قورباغه سمی و مارمولک است. ولی در این جنگل موجوداتی عجیب تر از اینها هم وجود دارد. در اعماق این جنگل که بزرگترین رود دنیا در آن جریان دارد، موجودات شگفت انگیز و وحشتناکی وجود دارند که فیلم آرواره ها در مقایسه با آن، شبیه به شنا در اقیانوسی آرام است.


۱۰. کِی من سیاه


کی من سیاه اصولاً یک تمساح باشگاه رفته است! این تمساح تا ۲۰ فوت(۶ متر) رشد می کند و جمجمه آن بزرگتر و سنگین تر از کروکودیل رود نیل است و درنده اصلی رود آمازون محسوب می شود. در واقع سلطان جنگل آمازون است و تقریباً همه چیز می خورد، از میمون و گوزن گرفته تا مار آناکوندا. این تمساح ها رسماً به انسان ها حمله می کنند. در سال ۲۰۱۰، یک زیست شناس به نام دیزی نیشیمورا داشت روی قایقش ماهی پاک می کرد که مورد حمله یک کی من قرار گرفت. البته او توانست از این حمله جان سالم به در ببرد، ولی یک پایش را از دست داد. این کی من حدود هشت ماه زیر خانه قایقی او زندگی می کرده و احتمالاً منتظر فرصت مناسبی برای حمله بوده است.

۹. آناکوندای سبز


بزرگترین مار دنیا یعنی آناکوندا جزو وحشتناک ترین حیوانات رود آمازون هم هست. با آنکه پیتون ها طول بیشتری دارند، ولی آناکوندای سبز است که بسیار سنگین تر است. ماده ها از نرها هم سنگین ترند و وزن آنها به ۲۵۰ کیلوگرم هم می رسد. طول آنها تا ۹ متر می رسد و قطر بدنشان ۳۰ سانتیمتر است. این مارها سمی نیستند، ولی از قدرت عضلانی خود برای خفه کردن طعمه استفاده می کنند. طعمه های آنها شامل کاپی بارا، گوزن، کی من و حتی جگوار می شود. این مارها در عمق آب زندگی می کنند تا طعمه خود را زیر نظر بگیرند و در فرصت مناسب حمله کنند.

۸. آراپیما


آراپیما یا پیراروکو ماهی گوشتخوار عظیمی است که در آمازون و دریاچه های اطرافش وجود دارد. پولک های زرهی بدنش را پوشانده و درنده قدرتمندی است. این ماهی از ماهی های دیگر و گاهی از پرندگان تغذیه می کند. آراپیما نزدیک به سطح آب می ماند تا هوا را تنفس کند. طول آن به ۲.۷ متر می رسد و وزنش ۹۰ کیلوگرم است. این ماهی ها آنقدر وحشتناک هستند که حتی زبانشان هم دندان دارد.

۷. سمور آبی عظیم الجثه


این سمورها درازترین گونه های خانواده راسوها هستند و طول حیوانات نر آنها از سر تا دم به بیش از دو متر هم می رسد. غذای آنها بیشتر شامل ماهی و خرچنگ می شود که به صورت خانوادگی شکار می کنند و هر روز تا ۴ کیلوگرم غذای دریایی می خورند. گول ظاهر بانمک آنها را نخورید، زیرا به اندازه حیوانات دیگر این لیست وحشی هستند. دیده شده که گروهی از آنها با هم یک آناکوندا را گرفته و خورده اند. از کی من ها هم بدشان می آید. یک خانواده از آنها یک کی من ۱.۵ متری را دریده اند که خوردن آن فقط ۴۵ دقیقه از وقتشان را گرفته است. با اینکه تعداد آنها به خاطر مداخلات انسان ها رو به کاهش است، ولی از قدرتمندترین درندگان جنگل آمازون محسوب می شوند، به همین دلیل است که به آنها " گرگ رودخانه " می گویند.

۶. کاندیرو


آمازون فقط درندگان عظیم الجثه ندارد، حتی موجودات کوچک و ریز آن هم وحشتناک هستند. کاندیرو نام نوعی گربه ماهی کوچک و انگلی آب شیرین است که خودش را از پیشابراه هر احمقی که در رود ادرار کند بالا می کشد و با کمک مهره هایی که در پشتش دارد، وارد مجرای ادراری او می شود. با آنکه موارد نادری از این دست پیش آمده و احتمال وقوع این نوع جراحات موضوع بحثهای متعددی بوده است، ولی حداقل یک مورد مستند وجود داشته که مردی مجبور شده زیر تیغ جراحی برود تا کاندیرو را از پیشابراهش دربیاورند. در کل این ماهی خودش را به آبشش های ماهی های بزرگتر می رساند و از خون آنها تغذیه می کند.

۵. گاو کوسه


زیستگاه کوسه ها اصولاً در آبهای شور اقیانوس است، ولی گاو کوسه ها در آب های شیرین هم می توانند زندگی کنند و از دریا مسافتی ۴۰۰۰ کیلومتری تا رود آمازون در پرو آمده اند. این کوسه ها کلیه های خاصی دارند که می توانند تغییر در شوری آب را حس کرده و با آن سازگار شوند. طول این کوسه ها به ۳.۳ متر می رسد و وزن شان ۳۱۲ کیلوگرم گزارش شده است. چند ردیف دندان تیز مثلثی دارند و آرواره های آنها بسیار قدرتمند است. این کوسه ها به شدت با انسان ها دشمنی دارند و تابحال چندین گزارش حمله آنها(و ببر کوسه ها و کوسه های سفید) به انسان ها شنیده شده است. کارشناسان این کوسه ها را خطرناک ترین کوسه های دنیا معرفی کرده اند.

۴. مارماهی برقی


مارماهی برقی بیشتر شبیه گربه ماهی است تا مارماهی، ولی قطعاً هیچ کس دوست ندارد به آنها نزدیک شود. آنها تا ۲.۵ متر رشد می کنند و از سلول های خاصی به نام الکتروسیت برق تولید می کنند. برق آنها بیش از ۶۰۰ ولت است که ۵ برابر یک سوکت برق در آمریکا است و برای کشتن یک اسب کافی است. البته یک شوک آن برای کشتن انسان کافی نیست، ولی چند شوک می تواند موجب نارسایی قلبی یا تنفسی شود و شنیده شده که افرادی بخاطر حمله مارماهی برقی بیهوش و غرق شده اند.

۳. پیرانای شکم قرمز


این موجود عنصر پنجم وحشت در رود آمازون است و موضوع فیلم های هالیوودی زیادی بوده است. پیراناها لاشخورند و به موجودات سالم حمله نمی کنند. زیرا ۳۰ سانتیمتر طول دارند و به صورت گروهی شنا می کنند. این ماهی ها دندان های بسیار تیزی دارند که به راحتی طعمه را از هم می درند. ترس از آنها بیشتر بخاطر آن است که وقتی گروهی از آنها مشغول خوردن طعمه بشوند، در عرض چند دقیقه فقط استخوان آن باقی می ماند. به ندرت دیده شده که به انسان ها حمله کنند و اگر موردی بوده بخاطر گرسنگی یا تحریک آنها بوده است.

۲. پایارا(ماهی خون آشام)


هر چیزی که اسمش ماهی خون آشام بود قطعاً وحشتناک است. پایارا ماهی شکاری وحشی است که تا ۱.۲ متر رشد می کند. بیشتر از پیرانا تغذیه می کند و دو عاج از آرواره پایینی آن بیرون زده که تا ۱۵ سانتیمتر رشد می کند. این عاج ها برای به سیخ کشیدن طعمه هستند و آنقدر بزرگ هستند که در آرواره بالایی آنها سوراخ های خاصی هستند که نمی گذارند این عاج ها به خودشان صدمه بزنند.

۱. پاکو


پاکو ماهی عجیب و غریبی بزرگتر از پیرانا است که برای مردها ترسناک تر است تا برای زنان. این ماهی به خاطر دندان های متمایز و شبه انسانی اش معروف است؛ برخلاف موجودات فوق همه چیز خوار است و بیشتر از میوه و مغز میوه ها تغذیه می کند. از آنجائیکه مغز میوه برای این موجودات فقط به معنای چیزهایی که از درختان پایین می افتند نیست، دیده شده که گاهی این ماهی ها اندام تناسلی مردانی که در رود آمازون شنا می کنند را گاز گرفته اند. گزارش شده که چند مرد در پاپوآ گینه نو بخاطر گاز گرفتن اندام تناسلی شان توسط این ماهی مرده اند.