به گزارش افکارنیوز، این شنیده ها شامل موارد زیر است:


*برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان برای حضور محمد خاتمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران ناکام ماند. برخی حامیان خاتمی اصرار داشتند به منظور بازگشت وی به عرصه سیاسی، او باید در نخستین گام در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کند تا بارقه‌های امید را به اردوگاه اصلاح‌طلبان بازگرداند اما گزارش‌های دریافتی نشان داد شرکت خاتمی در راهپیمایی قطعاً باعثطرح شعارهایی علیه فتنه و دروغ تقلب از جانب راهپیمایان خواهد شد و هزینه غیرقابل جبرانی را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر ماندن خاتمی در تهران با وجود بیانیه مجمع روحانیون در دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی، یک پارادوکس بود که حل آن در ظاهر با خروج خاتمی از تهران و سفر وی به اردکان حل شد.

از سوی دیگر، به‌رغم صدور بیانیه مجمع روحانیون و حزب منحل مشارکت در دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سران این دو جریان سیاسی از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن خودداری کردند.

*شنیده‌ایم کار پذیرش دانشجو در دانشگاه احمدی‌نژاد که قرار بود از بهمن امسال عملی شود به تعویق افتاده و احتمالاً از مهر سال آینده پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت. احتمال می‌رود هیئت امنای دانشگاه در روزهای آینده با صدور بیانیه‌ای درباره کارشکنی‌های صورت‌گرفته در مسیر تأسیس و پذیرش دانشجو مطالبی را بیان کنند. با حکم احمدی‌نژاد، رئیس سه دانشکده این دانشگاه منصوب شده‌اند.

*در گزارشی که برای عنصر خاکستری از آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان در پایتخت، کلانشهرها، شهرستان‌ها و مناطق روستایی تهیه شده، آمده است: " در صورت ادامه روند کنونی، وضع اصلاح‌طلبان به جز پایتخت و برخی کلانشهرها که تا حدودی مساعد است، این جریان از کمترین شانس ممکن در شهرها و شهرستان‌ها برای انتخابات مجلس برخوردار است. "

*رایزنی‌های فشرده مقامات سیاسی و اقتصادی روسیه و چین برای خرید روزانه یک میلیون بشکه نفت از ایران، به مراحل پایانی نزدیک شده است. رایزنی‌ها و تماس‌های تلفنی اوباما و جان کری نتوانسته خللی در عزم چین و روسیه که هر کدام درخواست خرید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ایران را ارائه کرده‌اند، ایجاد کند.

*نظرسنجی‌های صدا و سیما نشان می‌دهد برنامه طنز " قند پهلو " که از شبکه آموزش پخش شده است با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شده به‌گونه‌ای که در برخی شب‌ها تعداد بینندگان آن، از سریال‌های پرمخاطبی چون " آوای باران " بیشتر بوده است. طنز فاخر این برنامه که همراه با اجرای قوی " رضا رفیع " و " شهرام شکیبا " همراه بود، دست اندرکاران صداوسیما را به صرافت انداخته تا مجموعه جدید آن را برای ایام نوروز ۹۳ روی آنتن ببرند.

*شنیده‌ایم " علی خلیلی " طلبه جوانی که تیر ماه سال ۱۳۹۰ توسط تعدادی از افراد شرور منطقه تهرانپارس از ناحیه گردن، ریه و روده دچار جراحت شده بود، در وضعیت نامساعدی به سر می برد و قرار است طی روزهای آینده در بیمارستان سینا مجددا مورد عمل جراحی از ناحیه ریه و روده قرار بگیرد.

*شنیده ایم طرحی مبنی بر واگذاری سینماهای بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفته است. این طرح در دوران دولت دهم مطرح شد که با مخالفت مسؤولان بنیاد شهید به تعویق افتاد.

*برخی نمایندگان مجلس که به دنبال استیضاح نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بودند، از پیگیری استیضاح خودداری کرده و معتقدند با توجه به عملکرد ضعیف مدیریتی وی در حوزه صنعت و بازرگانی به ویژه پس از عرضه سبد کالا، دولت اقدام به جابجایی وی خواهد کرد و نیازی به طرح استیضاح نخواهد بود.

*گزارش‌های دریافتی از حوزه بهداشت و درمان نشان می‌دهد در سال جاری از بیش از ۵۲ کشور دنیا بیمارانی برای درمان به شهرهای تهران، شیراز و مشهد سفر کرده‌اند. برخورداری ایران از پزشکان متخصص و صاحب‌نام در منطقه و دنیا، بهره‌مندی بیمارستان‌ها از تجهیزات پیشرفته و هزینه پایین درمان و دارو در قیاس با کشورهای صاحب‌نام، باعثشده تا تقاضای فراوانی به ویژه از سوی ایرانیان خارج کشور برای درمان در ایران صورت پذیرد به‌گونه‌ای که با کمی برنامه‌ریزی می‌توان ایران را به قطب توریسم پزشکی منطقه تبدیل کرد.

*شنیده‌ایم برخی نمایندگان مجلس در نشست مشترک دولت و مجلس، نسبت به عملکرد " مجید انصاری " معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در برقراری تعامل میان این دو قوه ابراز نارضایتی کرده و معتقد بودند چنانچه این معاونت موفق‌تر عمل نماید حجم سؤالات و تذکرها به دولت کمتر شده و لوایح قوه مجریه، شانس بیشتری برای تصویب در مجلس پیدا خواهند کرد.

*در جلسه انتخاباتی اعتدالیون گفته شده که برای حضور موفق در انتخابات باید در جست‌وجوی چهره‌های معتدل و مردمی باشیم. در این جلسه مقرر شد پس از جلب موافقت " سید کاظم اکرمی " وزیر اسبق آموزش و پرورش، همایشی تحت عنوان تجلیل از چهره‌ای ماندگار در امر تعلیم و تربیت برگزار شود و سپس وی را به عنوان سر لیست انتخاباتی شهر همدان معرفی نمایند.

*گزارش‌های یک نهاد نظارتی نشان می‌دهد انتصاب‌های دکتر " سید حسن قاضی زاده " هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نسبت به مدیران دولت دهم از کارآمدی بهتری برخوردار بوده و از افراطیون اصلاح‌طلب در اعطای مسؤولیت‌ها استفاده نشده است.

*ارتقای سطح علمی دانشگاه های کشور باعثشده دانشجویانی از بیش از ۴۰ کشور دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی، مهندسی و علوم انسانی مورد پذیرش قرار بگیرند. تعداد قابل ملاحظه‌ای از مسؤولان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای همسایه ایران در حال گذراندن دوره دکتری در ایران هستند.

*براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، رشد جمعیت ایران با میانگین ۱۱/۱ در میان ۱۳۵ کشور، رتبه ۷۵ را دارد. رشد جمعیت کشورهایی چون نروژ، بلژیک و ایرلند بیشتر از ایران است و ایران در حال حاضر هم ردیف کشور سوئیس است.

*شنیده‌ایم به دستور مقامات دولتی، جشن نوروز که در سال‌های اخیر به ابتکار سازمان میراثفرهنگی و گردشگری میان سه کشور فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان و کشورهای دیگر آسیای میانه و قفقاز و شبه قاره هند که در آنها عید نوروز را گرامی می‌دارند برگزار می‌شد، در نوروز ۱۳۹۳ برگزار نخواهد شد.