پسر اردوغان در دادگاه شهادت داد

به گزارشافکارنیوز،به نوشته روزنامه حریت، بلال اردوغان، پسر نخست‌وزیر ترکیه در ماه جاری میلادی(فوریه) در مقابل دادستان‌های این کشور به ایراد شهادت پرداخته است.

ارطغرل اوزکوک، خبرنگار روزنامه حریت در مطلبی عنوان کرد که اطلاعات خود در این زمینه را از علی‌ آقا اوغلو، یک تاجر ترکیه‌ای که در جریان تحقیقات ضد فساد دستگیر شده به دست آورده است.

اوزکوک به نقل از آقا اوغلو عنوان کرد: دادستان‌های ترکیه‌ای تغییر کرده‌اند و بلال اردوغان در مقابل آن‌ها شهادت داده است. همچنین تویگون آتیلا، یک خبرنگار دیگر روزنامه حریت نیز به گفته اوزکوک این خبر را تایید کرده است.

اوزکوک عنوان داشت: بلال اردوغان روز سه‌شنبه برابر با ۱۱ فوریه به محل دادگاه رفته و از در اصلی وارد ساختمان شده و در آنجا با وکلایش ملاقات کرده است.

بر طبق گزارش خبرگزاری آنادولی، دادستان‌های ویژه شهر استانبول شامل اسماعیل اوچار، فوزولی آیدوغدو، عرفان فیدان و مراد چاقلاک شهادت بلال اردوغان را دریافت کرده‌اند.

از طرف دیگر احمد اوزل، وکیل بلال اردوغان نیز شهادت موکلش را تایید کرده و گفته است موکلش همه اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده است. اوزل عنوان کرد: دادستان‌های عمومی ادعاهای مطرح شده در اسناد تحقیقات را مطالبه کرده و موکل من نیز با جزئیات به آن‌ها پاسخ خواهد داد. اتهامات نسبت داده شده به موکل من کاملا حاوی اتهام‌های انتزاعی و تفسیرها است.

وی گفت که اسناد شامل تصاویر و مکالمات تلفنی اردوغان نیز بوده است.

اوزل تاکید کرد: کاملا مشخص است که اردوغان به دلیل هویت کاملا شناخته شده خود هدف چنین اتهامات بی‌اساسی واقع شده تا ضمن آن یک کمپین بدنام سازی به هدف تاثیرگذاری بر آرای عمومی به اجرا درآید.

وی تاکید کرد که هدف این کمپین رسیدن به یک هدف سیاسی از طریق قرار دادن موکل من تحت اتهام بوده و در ضمن این اقدام اصلی‌ترین اصول عدالت نیز نقض می‌شود. اوزل گفت که شواهد علیه پسر رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به صورت غیرقانونی به دست آمده‌اند.

وی تصریح کرد: محکوم کردن بدون محاکمه موکلم در غیاب هرگونه شواهد مستدل و یا اتهام حمله به قانون، ارزشهای انسانی و اساسیترین حقوق و آزادیها را نقض میکند.