بازیگر «خنده‌بازار» مجری «فوتبال برتر»؟!

به گزارش افکارنیوز، سیاوش مفیدی - بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون - که چندی است شاهد حضور او در برنامه «فوتبال برتر» از شبکه سه سیما هستیم، گفت: به فوتبال علاقه دارم و در جریان مسابقه‌ها و اخبار آن هستم اما ترجیح می‌دهم در بحث‌های تخصصی این ورزش شرکت نکنم.

سیاوش مفیدی، بازیگر مجموعه تلویزیونی «خنده بازار» که مدتی است در برنامه ورزشی «فوتبال برتر» به اجرا می‌پردازد، درباره‌ی دلیل حضور خود در این برنامه گفت:

حضور من در برنامه «فوتبال برتر» به خاطر بحث‌های ورزشی برنامه نیست. بلکه بیشتر به بخش قرعه‌کشی رالی هواداران برمی‌گردد. این بخش به خاطر طرح جدیدی است که در این برنامه ایجاد شده است و طی آن دو شماره ایرانسل برای هواداران تیم‌های پرسپولیس و استقلال در برنامه اعلام می‌شود و هر کدام از طرفداران این دو تیم با ارسال یک پیامک به این شماره‌ها مبلغ بسیار کمی را به حساب باشگاه مورد علاقه‌شان واریز می‌کنند که درصد زیادی از آن سهم باشگاه می‌شود و بخشی از آن به شرکت حمایت‌کننده می‌رسد؛ ضمن این که مخاطبانی که پیامک ارسال کرده‌اند در قرعه‌کشی ۱۰ تلفن همراه شرکت داده می‌شوند.

وی با اشاره به حضور بازیگران و نمایندگانی از دو تیم پیروزی و استقلال ادامه داد: برنامه «فوتبال برتر» همچنین با تغییرات دیگری همه مواجه شده است. در این برنامه محمد نوازی به عنوان نماینده استقلال و پژمان جمشیدی به عنوان نماینده پرسپولیس گاهی در برنامه حضور می‌یابند. حتی در مسابقه‌های حساس‌تر و مهم‌تر مثل بازی دربی مهمانان دیگری هم در برنامه حضور یافتند.

مفیدی که این روزها در سریال نوروزی «خوب، بد، زشت» به کارگردانی منوچهر هادی بازی دارد، با اشاره به این که سعی می‌کند در بحث‌های تخصصی برنامه دخالت نکند، افزود: ورزش یک مقوله تخصصی است و من سعی می‌کنم در برنامه «فوتبال برتر» بیشتر بر همین بخش قرعه‌کشی اجرای پررنگی داشته باشم؛ چرا که اگر حرفی درباره فوتبال بزنم، ممکن است با واکنش‌های منفی اهالی این رشته و روزنامه‌ها و نشریات تخصصی مواجه شوم. در فضای این ورزش حتی وقتی خود فوتبالی‌ها هم حرفی می‌زنند، گاهی به بی‌تخصصی متهم می‌شوند؛ بنابراین سعی می‌کنم حرف‌هایی بزنم که در راستای برنامه است.

این بازیگر در پاسخ به این نظر که عدم دخالت در بحث‌های تخصصی ممکن است پاسکاری بین دو مجری و جذابیت برنامه را کم کند، اظهار کرد: درست است. اما تلاش می‌کنم تا این فاکتور را در بخش‌های دیگر در نظر بگیرم و با محمدرضا احمدی و مزدک میرزایی در فواصل دیگری از برنامه این بده و بستان و پاسکاری در اجرا را داشته باشم؛ البته من خودم از فضای فوتبال دور نیستم. این ورزش را دوست دارم و حتی خودم نیز فوتبال بازی می‌کنم اما ترجیح می‌دهم تا به صورت تدریجی در بحث‌ها مشارکت فعال‌تری داشته باشم. هر چند امسال تنها دو برنامه دیگر روی آنتن خواهیم داشت و بعد از آن لیگ برای مدتی تعطیل و دوباره از فروردین ماه ادامه پیدا می‌کند.

سیاوش مفیدی پیش از این اجرای مسابقه «رقابت بزرگ» را به تهیه‌کنندگی محمد نصیری در گروه ورزش شبکه سه سیما بر عهده داشت.

برنامه تلویزیونی «فوتبال برتر» کاری از گروه ورزش شبکه سه سیماست که به تهیه‌کنندگی مهدی هاشمی به پخش مستقیم مسابقات فوتبال لیگ برتر، جام حذفی و همچنین بازی‌های لیگ‌های برتر خارجی می‌پردازد و در گفت‌وگو با کارشناسان اتفاقات و حواشی این رشته ورزشی را پوشش می‌دهد.

اجرای این برنامه را محمدرضا احمدی، مزدک میرزایی و سیاوش مفیدی بر عهده دارند.