برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی در عشق‌آباد

به گزارش افکارنیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز(شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو بارشید مردوفوزیر خارجه ترکمنستان به تشریح گفت‌وگوهایش با همتای ترکمن پرداخت و افزود: باعثخوشبختی است که برادر عزیزم در فاصله کمتر از ۳ هفته از سفر اینجانب به عشق آباد برای حضور در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در رأس یک هیأت عالیرتبه به جمهوری اسلامی سفر کرده است.

وی حضور ۴ عضو کابینه ترکمنستان شامل وزرای آب، برق، راه‌آهن، رئیس گاز دولتی ترکمنستان و رئیس بانک توسعه این کشور را نشانگر اهمیتی خواند که دو کشور برای گسترش روابط دو جانبه قائل هستند.

وزیر خارجه کشورمان با ذکر این نکته که دو کشور همسایه دارای علایق فرهنگی، تاریخی و مذهبی مشترک هستند، عنوان کرد: همکاری‌های خوب اقتصادی و سیاسی بین دو کشور وجود دارد.

ظریف افزود: وزیر خارجه ترکمنستان که صبح امروز وارد تهران شد با وزیر نفت ملاقات کرد و قرار است با وزیر نیرو، رئیس‌جمهور، وزیر راه و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت‌وگو کرد

رئیس دستگاه دیپلماسی از برگزاری نمایشگاه ویژه کالاهای ایرانی در عشق آباد در ۸ اسفند خبر داد و افزود: نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح این نمایشگاه سفر رسمی به عشق ‌آباد خواهد داشت.

ظریف با ابراز خرسندی از ارتباطات بین دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و راه‌آهن اظهار داشت: احداثخط آهن مشترک ایران، ترکمنستان و قزاقستان در دستور کار ۳ کشور قرار دارد که دوستان ترکمن که بلندترین مسیر این خط آهن از این کشور عبور می‌کند تلاش خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند و با باز شدن این خط در آینده نزدیک فعالیت‌ها و همکاری‌های اقتصادی دو کشور تقویت می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این سفر به تقویت روابط دو کشور کمک کرده و در راستای منابع دو ملت دوست و برادر باشد.