«لیان» هم به جشن موسیقی فجر پیوست

به گزارش افکارنیوز، با اعلام این خبر افزود: این دهمین سالی است که شهر شیراز میزبان گروه‌های شرکت کننده در جشنواره بین المللی موسیقی فجر است و خوشبختانه با توجه به نحوه انتخابی که برای شرکت گروه‌ها در این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است تاکنون استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران شیرازی از برنامه ها انجام گرفته به طوری که ما به فکر برگزاری سانس های فوق العاده برای تعدادی از برنامه ها از جمله گروه لیان بوشهر هستیم که بلیت هر دو نوبت اجرای این گروه به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به استقبال تماشاگران از رسیتال فلوت و پیانوی ایران و اتریش، کنسرت سبک روح، کنسرت عبور محمد معتمدی و علی قمصری و مستندهای موسیقایی طی روزهای گذشته ادامه داد: به طور حتم استقبال تماشاگران از موسیقی نواحی یک استقبال همیشگی است که نشان‌دهنده قوت این گونه موسیقایی در حوزه جذب مخاطب است. بنابراین به نظر می آید که حوزه سیاستگذاری فرهنگی باید برنامه بهتری را در این حوزه تنظیم کند تا این گونه موسیقایی بیشتر از اینها به مخاطبان خود معرفی شود.

مدیر انجمن موسیقی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: استقبال تماشاگران از کنسرت گروه لیان به عنوان نماینده ای از دریای بیکران موسیقی نواحی و همچنین کنسرت «عبور» نشان‌دهنده این است که مخاطبان موسیقی در همه جای ایران مشتاق شنیدن موسیقی جدی هستند بنابراین اگر هدف گذاری مناسب تری در رابطه با این جریان صورت گیرد به طور حتم شاهد اتفاقات زیباتری در این حوزه خواهیم بود.

خباز در پایان تاکید کرد: در این دوره از جشنواره تلاش شده که برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که تمام سلیقه ها بتوانند از برنامه های ما استفاده کنند. بنابراین من این نوید را می دهم که در روزهای آینده خبرهای خوبی از برگزاری جشنواره در شهر شیراز خواهد بود.

براساس این گزارش امروز شنبه ۲۶ بهمن بهنام صفوی و گروهش در دو سانس ساعت ۱۸ و ۲۱ در مجموعه فرهنگی هنری حافظ برنامه اجرا می‌کند و فیلم مستند موسیقی عرفانی در جهان اسلام اثر سایمون براتون از انگلیس ساعت ۱۶ در سالن عزل روی پرده می‌رود.

یکشنبه ۲۷ بهمن گروه آوازی تهران با اجرای میلا عمرانلو و وحید تاج ساعت ۱۹ مهمان مجموعه فرهنگی هنری حافظ است و مستند مرز پرگهر به کارگردانی هومن ظریف ساعت ۱۶ در سالن غزل به نمایش در می‌آید. روز دوشنبته ۲۸ بهمن هم مجموعه فرهنگی هنری حافظ میزبان گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان است و دو مستند بچه‌ها در برزیل به کارگردانی دانیل کاتویو از کانادا و فیلم جهله به کارگردان کیوان آزاد در سالن عزل به علاقمندان ارائه می‌شود.

سه‌شنبه ۲۹ بهمن کنسرت دیالوگ با همنوازی پیمان یزدانیان و حسام اینانلو در مجموعه فرهنگی هنری حافظ اجرا می‌شود و دو فیلم بن بست و بی‌همگان اثر مصطفی شیری و طیب نجفیان در سالن عزل به نمایش در می‌آیند. این در حالی است که چهارشنبه ۳۰ بهمن، تالار پیام شهر شیراز میزبان تکنوازی حجت‌الله آزادی، محمد ذاکر حسین، جهانبخش رستمی، مهدی شیرازی، علیرضا صدیقی نسب و کمال صندوق‌ساز است. همچنین پنجشنبه ۱ اسفند ارکستر زهی ایران با هنرنمایی منوچهر صهبایی و روزبه تابنده ساعت ۱۹ در مجتمع آموزشی فرهنگی احسان به صحنه می‌رود.

جمعه ۲ اسفند ارکستر محلی دوسار به سرپرستی علیرضا گلشن، ساعت ۱۹ در مجتمع آموزشی فرهنگی احسان برنامه اجرا میکند.