لاریحانی: ۲۲بهمن همبستگی را عمیق تر ساخت

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی که در سالن شهید مدرس مجلس مشروطه برگزار شد، از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

وی حضور مردم در این راهپیمایی را حاوی پیام مهمی در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و گفت: این حضور، همبستگی داخلی را به شدت عمیق و ظرفیت کشور برای حل و فصل مسائل را افزون کرد.

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در تهران یادآور شد: ایران موسس این اتحادیه بوده و این اتحادیه در بین مجالس کشورها بعد از بین‌المجالس جهانی بیشترین نقش‌آفرینی را دارد.

لاریجانی از استقبال کشورهای اسلامی برای حضور در اجلاس بین‌المجالس در تهران تقدیر کرد و گفت: روز سه‌شنبه این هفته مجمع عمومی این اجلاس تشکیل شده و تا روز بعد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در تهران که با حضور جمع زیادی از روسای مجالس کشورهای اسلامی تشکیل می‌شود، به چالش‌های مهمی که در عالم اسلام وجود دارد توجه خاصی داشته باشد که موضوع فلسطین، مسئله افراطی‌گری و نیز مشکلاتی که در راه دموکراسی در کشورهای اسلامی ایجاد شده و ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشورهای عضو در توسعه آبادانی و پیشرفت علمی از این جمله است.

وی افزود: امیدواریم با همت همه کشورهای اسلامی، این کنفرانس نتایجی ملموس برای ملل مسلمان داشته باشد. من مخصوصا بر روی همکاری‌های فناوری و علمی بین کشورهای اسلامی تاکید می‌کنم چراکه امروز کشورهای اسلامی همانند گذشته نیستند و از قابلیت‌های خوبی برخوردار شدند و باید این ظرفیت‌ها برای بالا بردن سطح همکاری‌های کشورهای عضو مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۳ در مجلس و تحویل به موقع آن از سوی دولت گفت: خوشبختانه امسال دولت، بودجه را به موقع به مجلس تحویل داد و همانطور که ملاحظه می‌شود هنوز یک ماه و اندی به پایان سال باقی مانده اما کار بررسی بودجه در مجلس به پایان رسیده و کار اصلاح ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان به لایحه بودجه تا پایان هفته جاری خاتمه پیدا می‌کند.



لاریجانی اظهار داشت: طبعا دولت یک ماه فرصت دارد که آیین‌نامه‌های اجرای بودجه را تدوین کند و سال آینده بخش‌های مختلف اجرایی با یک نظام روشن کار خود را آغاز کنند و مخصوصا صاحبان سرمایه نیز بدانند که در چه چارچوبی سال آینده می‌توانند کار بکنند.



وی با بیان اینکه فایده سر موقع کار کردن در همین اوان کار دولت مشهود است افزود: در کل بودجه سال ۹۳ آنچه که در لایحه بود و آنچه که در مجلس به تصویب رسیده حدود سه درصد افزایش پیدا کرده یعنی بودجه کل کشور ۸۰۶ هزار میلیارد تومان در لایحه بود که در مصوبه مجلس به ۸۳۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.