شروط آمریکایی روی میز جیش الظلم!

به گزارش افکارنیوز، گروه تروریستی جیش العدل که پس مانده تیم عبدالمالک ریگی است پس از به دستگیری و اعدام او با دست زدن به اقدامات پراکنده، پاسگاه های مرزی ایران در مرزهای جنوب شرق کشور را مورد حملات تروریستی قرار داده اند.

شهادت بیش از ۱۰ نفر از مرزبانان رشید اسلام در مواجهه با حمله تروریستی شبانه و پذیرفتن مسئولیت این اقدام توسط عناصر جیش الظلم و در روزهای گذشته نیز ربودن ۵ نفر از سربازان مرزبانی جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان تقریبا در همه رسانه های داخلی و خارجی منعکس شد و اوج رذالت این گروهک را به تصویر کشید.

انجام اقدامات اینچینی گرچه آسیب جدی به لایه های مستحکم امنیتی مرزهای ایران وارد نمی کند اما همین حمالت پراکنده و بی هدف نیز به تنهایی از عهده گروهک نیمه جانی که با به دام افتادن ریگی متلاشی شد، برنمی آید.

رسانه هایی که امروز دایه عزیزتر از مادر شده اند و از حقوق سربازان ایرانی دفاع می کنند، قبلاً در مقابل جنایت های سردسته گروهک جیش الظلم! سکوت کرده و حتی گاهی این رسانه ها تریبونی برای اظهار نظر عبدالمالک ریگی شده بودند.

سابقه دیرینه این رسانه ها نشان می دهد که هرگاه در مسأله ای در کشور مان دخالت کرده و در مورد آن اظهار نظر کردند، قصد بهره برداری های سیاسی خود را داشتند.

به عنوان مثال در جریان فتنه ۸۸، این رسانه ها با بزرگ کردن تعداد کشته و زخمی های فتنه ۸۸ و همچنین القای این موضوع که این کشته ها کار نظام بوده است به دنبال ایجاد نا امنی بیشتر در کشور بودند.

قطعاً این سربازان که در دفاع از مرزها به دست این گروهک تروریستی افتاده‌اند، فرزندان کشور هستند و تلاش مسئولین در جهت آزادسازی آنها بر هیچ کس پوشیده نیست.

نکته جالب این است که رسانه های اپوزیسیون با تبلیغات گسترده ای این کمپین را معرفی می کنند و از این طریق سعی در القای عدم تلاش دولت برای آزادسازی این گروگان ها دارند.

باید دید تعیین شرط از سوی گروهک تروریستی جیش الظلم! برای آزادسازی این گروگان ها به چه منظور صورت گرفته و پشت پرده آن چیست؟



فشار برای پذیرش شروط جیش الظلم توسط ایران یا اعتراف به همدستی با تروریستها

استقرار بدون مزاحمت در خاک پاکستان، تزریق نیرو و سلاح برای بازسازی مجدد و کمک های راهبردی در راستای طراحی حملات چریکی همه و همه به اذعان کارشناسان و منابع آگاه امنیتی از سوی شبکه های جاسوسی و امنیتی دیگری در منطقه برنامه ریزی و پشتیبانی می شود.

موضوعی که در بسیاری از مواقع با سکوت کشورهای اصلی تقویت کننده گروه های تروریستی در منطقه مثل آمریکا، اسرائیل و انگلیس مواجه شده و در برخی از مواقع نیز به صورت روشن و واضح توسط دستگاه های امنیتی قطر و عربستان مورد تأیید قرار می گیرد.

گرچه شواهدی که در دستگیری عبدالمالک ریگی به دست آمد نقش مستقیم قطر و عربستان در پشتیبانی همه جانبه از افراطی های تروریست را غیر قابل انکار کرده است.

اما انگلستان در این میان نقش اصلی پشتیبانی خود را در فضاسازی رسانه ای ایفا کرده و با مطرح کردن برخی اخبار از دل جیش الظلم در رابطه با شروط آزاد سازی ۵ سرباز مرزدار ایران، در واقع ارتباط مستقیم خود با عناصر این گروهک را لو داده است.

سناریویی که با راه اندازی کمپین های بی نام و نشان در شبکه های اجتماعی و فضاسازی هماهنگ رسانه ای در خبرگزاری ها و تلویزیون های وابسته با دستگاه های امنیتی آمریکا و انگلیس، در راستای فشار بر جمهوری اسلامی برای پذیرش شروط گروهک تروریستی نوشته شده است.

در حالی که خاک جمهوری اسلامی ایران از سوی یک گروه تروریست مورد تهاجم قرار گرفته و نیروهای نظامی مرزبانی ایران در حادثه قبل تر به شهادت رسیده و در حادثه اخیر ربوده شده اند و افکار عمومی جهان به شیوه های گوناگون این اقدام رذیلانه را محکوم کرده اند، اما کارتل های رسانه ای ایالات متحده و بریتانیا به جای محکوم کردن این اقدام در حال مطرح کردن پیشنهادات جیش الظلم برای رها کردن گروگان های ایرانی هستند.

سناریویی که با محورهایی مثل دایه دلسوز تر از مادر شدن برای سربازان و مرزداران ربوده شده ایرانی و القای اینکه ایران حاضر نیست برای آزاد کردن سربازان خود از دست اشرار تروریست کاری انجام دهد، در صدد فشار بر ایران برای پذیرفتن شروطی است که جیش الظلم به دستور خود آمریکا و انگلیس وضع کرده است.

مجمعوعه حمایت های مالی و تسلیحاتی از گروهک های تروریستی مثل جیش الظلم، کمک کردن به آنها برای طراحی عملیت های تروریستی، امنیت دادن به آنها در خاک کشورهایی مثل پاکستان و بعد هم حمایت های رسانه ای اینچنینی برای به کرسی نشستن شروطی که در نظر می گیرند، دلایلی محکم برای هماهنگی و یکی بودن این گروهک ها با کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و عربستان هستند.



نگاهی به مهندسی نخ نمای رسانه ای توسط بی بی سی

بی بی سی روز گذشته برای اولین بار شروط جیش الظلم را از آستین بیرون آورد و نوشت:

" جیش‌العدل برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده از ایران خواسته است که ۵۰ عضو زندانی جیش العدل، ٢ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که به گفته جیش العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند ".

بنگاه رسانه ای شایعه پراکندگی بریتانیا در یک مهندسی رسانه ای برای القای خواست افکار عمومی در پذیرش این شروط نوشت:

" این گروه دیشب فیلم کوتاهی را از سربازان ایرانی گروگان‌گرفته‌شده، در حالی که روی زمین نشسته‌اند، منتشر کرده است.

این اتفاق واکنش گسترده‌ای در افکار عمومی ایران برانگیخته است و بسیاری از ایرانیان با محکوم کردن جیش‌العدل و ابراز همدردی با گروگان‌ها، خواهان آزادی سربازان شده‌اند ".



حسینی: ایرا مستقیما با پاکستان مذاکره می کند نه عناصر تروریستی

در همین رابطه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا گفت: بدون تردید ایران برای آزاد سازی سربازان غیور و مرزدار خود از چنگ افرادی که خوی حیوانی آنها ثابت شده است از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

فتح الله حسینی گفت: البته در این مسیر عناصر گروهک های تروریستی را به رسمیت نشناخته و مستیقما با مقامات پاکستانی که سربازان ربوده شده جمهوری اسلامی ایران در خاک این کشور هستند مذاکره می کند.

وی به فضا سازی رسانه های بیگانه برای فشار بر ایران در راستای پذیرش شروط بی اساس گروهک تروریستی جیش الظلم اشاره کرد و گفت: این شروط با هماهنگی آمریکا و انگلیس وضع شده و بسیاری از آنها اصلا متوهمانه و بی اساس است.

حسینی تأکید کرد: این فرآیندهای رسانه ای که در انگلیس و آمریکا مدیریت می شود در راستای فشار بر جمهوری اسلامی و اثبات کننده همدستی این کشورها با تروریست های منطقه است. ایران با هوشمندی و قدرت مسئله پیگیری کرده و در دام این فضاسازی های قدیمی و کودکانه نمی افتد.

وی با اشاره به قدرت تمام و کمال ایرا در حفظ امنیت مرزها گفت: جموهوری اسلامی در طول ۳۵ سال بعد از انقلاب یک سانتی متر از مرزهای کشور را در اختیار دشمن قرار نداده و در این راستا جوانان کشور از هیچ رشادت، جانبازی و جانفشانی مضایغه نکرده اند.

نماینده مردم سرپل ذهاب قصرشیرین و گیلان غرب در خانه ملت در پایان این گونه مسائل را بسیار کوچک تر از آن خواند که برای جمهوری اسلامی دردسر ساز شود.



تلاش های مقامات ایرانی برای آزادسازی گروگان ها / واکنش مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل تسنن زاهدان نیز با تروریستی خواندن اقدام گروهک جیش الظلم خواستار آزادی گروگان های ایرانی شده است.

وی خواهان آزادی مرزبانان ایرانی شده است.

مولوی عبدالحمید از گروگان‌گیرها خواسته است " دست از این کارها بردارند و مرزبانان سرباز را آزاد کنند. "

حسن قشقاوی، معاون پارلمانی و امور کنسولگری وزارت خارجه ایران، از انجام رایزنی‌هایی برای آزادی مرزبانان ایرانی خبر داده است. آقای قشقاوی گفته است: " رایزنی‌های صورت گرفته در مورد موضوع اخیر همچون موارد مشابه قبلی تا قبل از حصول نتیجه رسانه‌ای نمی‌شود. "

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با "تروریستی" دانستن گروه جیش العدل، تعامل با این گروه را رد کرده و گفته است: "طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکرهای قرار است انجام شود، خود آنها باید این کار را بکنند."