به گزارش جهان، مصطفي محمدنجار، وزير كشور، صبح امروز در نشستي خبري به تشريح زمان بندي و نحوه ثبت نام و حضور نامزده هاي نهمين دوره انتخابات پرداخت و با بیان اینکه ثبت نام از نامزدها را از ۳ تا ۹ دي ۱۳۹۰ اعلام كرد و گفت: ۹ تير ۱۳۹۰ آخرين مهلت استعفاي مشمولان است.

دقایقی پس از سخنان وزیر کشور ستاد انتخابات کشور اولین اطلاعیه خود را صادر و سخنان آقای نجار درباره مهلت ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری را اصلاح کرد.

بر اساس این اطلاعیه " کلیه اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع این ماده و تبصره ۵ آن می باشند، باید بر اساس تبصره ۳ ماده فوق از تاریخ ۳/۳ / ۱۳۹۰ حداکثر به مدت یک ماه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده در بندهای «الف و ب» ماده ۲۹ را از مراجع مربوطه دریافت کنند. "

این در حالی است که وزیر کشور مهلت استعفای مشمولان را شش روز بیشتر یعنی تا ۹ تیر ماه اعلام کرده است.

به نظر می رسد این تناقض محصول برداشت اشتباه آقای نجار از قانون انتخابات است.

بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاصی که مشمول موضوع این ماده و تبصره ۵ آن می باشند، از داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

آنچنان هم که وزیر کشور گفته زمان آغاز ثبت نام روز سوم دی ماه خواهد بود. بنابراین شش ماه پیش از آن سوم تیر ماه است نه ۹ تیر.