جزئیات جلسه امروز وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه

به گزارش افکارنیوز، بعد از ظهر امروز جمعی از فعالان بازار سرمایه و مدیران سازمان بورس و شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس با وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه درباره سازوکار حمایت از بازار جلسه داشتند.

غلامرضا سلیمانی امیری، مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر یکی از حاضران در این جلسه، ‌ با اشاره به جزئیات برگزاری این جلسه تصریح کرد: تغییرات یکباره قیمت سهام و شاخص و عدم ثبات در مقررات و قوانین از جمله مهمترین مباحثامروز این جلسه بود.

وی ادامه داد: اطمینان دادن به مردم برای اینکه بورس بهترین جایگاه برای سرمایه‌گذاری است و اینکه اکنون نزدیک به ۵۰میلیون سهام‌دار در بازار سرمایه به طور مستقیم و غیرمستقیم فعال هستند، به‌آن اشاره شد.

امیری با اشاره به اینکه در جلسه جایگاه بازار سرمایه در جلوگیری از افزایش تورم، کنترل نقدینگی و رشد اقتصادی تشریح شد، گفت: در این جلسه تأکید شد که دولت باید سیاست‌گذاری کرده و نباید درگیر مسایل اجرایی باشد.

بر اساس این گزارش علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی پس از شنیدن صحبت‌های فعالان بازار سرمایه بر حمایت از بورس و سرمایه‌گذاری در آن تأکید کرد.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم، تا سرمایه‌ها به جای ورود به بازارهای طلا، سکه، ارز و مسکن به سمت بازار سرمایه رفته و طرح‌های توسعه‌ای نیز از این طریق تأمین مالی شوند.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم باید کمک کنند، تا مانع از شکستن قیمت‌ها در بازار سهام شود، ‌ گفت: جو روانی ایجاد شده نباید منجر به افت شاخص‌های بازار سهام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در آینده با مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برای حمایت از صنایع مختلف کشور رایزنی‌هایی خواهیم کرد و در این باره قول می‌دهیم که بهترین شرایط برای آنان ایجاد شود.

طیب‌نیا همچنین قول داد که دولت با تشکیل صندوقی در روزهای بسیار منفی بازار سهام و ریزش‌های قیمت‌ها به دلیل جو روانی، از بازار سرمایه حمایت کند.
شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز در این جلسه وعده همکاری به وزارت اقتصاد دادند تا مانع از افت بیشتر قیمت سهام در بازار سرمایه شوند، چرا که قیمت‌های فعلی بسیار پائین و ارزنده هستند.

سلیمانی امیری در ادامه با تأکید بر اینکه روند مصوبات دولتی و مقررات و تغییرات بدون منطق آن یکی از دلایل افت بازار طی روزهای اخیر بود، گفت: در خصوص این موارد هم وزیر اقتصاد تأکید کرد که قطعاً پیش از اجرا و تصمیم‌گیری درباره مصوبات اثرات آن بر بازار سرمایه بررسی و اینکه کمترین ریسک را برای آن داشته باشد، ‌ اجرا شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با اشاره به اینکه دولت موافق نرخ کمتر از ۱۰سنت گاز برای پتروشیمی‌ها است، گفت: در این خصوص وزیر اقتصاد و اعضای دولت پیگیری‌هایی را از طریق مجلس شورای اسلامی انجام خواهند داد.

وی در پایان تأکید کرد: این جلسات موجب اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران نسبت به آینده بازار می‌شود که تداوم آن موجب تقویت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌شود؛ اکنون با توجه به شرایط به وجود آمده دولت خود را حامی بازار سرمایه می‌داند.

طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز تأکید کرده بود: دولت تدبیر و امید با تکیه بر اعتماد مردم برنامه‌ریزی‌هایی را اتخاذ کرد که در نهایت اعتماد مردم به دولت جذب شد.

وی تصریح کرد: مردم نیاز دارند دارایی و پس اندازهای خود را با بالاترین بازدهی و کمترین میزان ریسک حفظ نمایند و بهترین مکان برای رسیدن به این هدف بازار بورس است.

طیب‌نیا افزود: یکی از سیاست‌های دولت این بود که با اطمینانی که به مردم می دهد سرمایه‌ها را به سمت بازار سرمایه سوق دهد.

وزیر اقتصاد یکی از موفقیت‌های مهم بازار سرمایه در دولت تدبیر و امید را ورود ۵۰۰ هزار نفر سهامدار جدید در بازار بورس عنوان کرد.
علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز طی سخنانی در جمع وزیر اقتصاد، مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فعالان بزرگ بازار سرمایه تأکید کرد: سرمایه‌گذاران بسیاری وارد بازار بورس شدند و اکنون این بازار توسعه یافته است.

وی ادامه داد: حجم معاملات بورس و نماگرهای مختلفی که در بازار وجود دارد، نشان‌دهنده رشد خوب بازار بوده است؛ همچنین پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بورس وارد فاز جدیدی شده است که انتظار بزرگ شدن و رشد بازار سرمایه می‌رفت.

صالحآبادی تصریح کرد: اخیراً ابهاماتی به دلیل مباحث بودجهای تبعاتی بر بازار سهام داشت که اقدامات زیادی در سطح مراجع تصمیمگیری انجام شد تا اوضاع به روال عادی بازگردد.