به گزارش افکارنیوز، اسدالله حاجیانی عصر شنبه در بازدید از این مزارع اظهار داشت: فعالترین بخش اقتصادی در کاکی بخش کشاورزی است که ضرورت دارد توجه ویژه ای به کشاورزان منطقه و تخصیص تسهیلات و اعتبارات برای ارتقا به این بخش داده شود.

وی افزود: هم اکنون اراضی سطح زیر کشت آبی در بخش کاکی هفت هزار هکتار است که از این تعداد چهار هزار و۲۰۰ هکتار گوجه فرنگی و مابقی آن گندم، بادمجان، فلفل، پیاز و سبزیجات است.

سرپرست بخشداری کاکی ادامه داد: همچنین ۳۳ هزار هکتار سطح زیر کشت دیم و هشت هزار هکتار نیز اراضی آیش در این بخش است.

وی تعداد بهره برداران در بخش کشاورزی را هفت هزار و۵۰۰ نفر عنوان و خاطر نشان کرد: از این تعداد چهارهزار و ۵۹۲ نفر باغی و دو هزارو۹۰۸ نفر دیگر نیز دامی و صیادی هستند.

حاجیانی بیان داشت: میزان تولیدات محصولات زراعی در بخش کاکی ۱۹۸هزارو۲۵۰ تن و محصولات باغی و گلخانه ای نیز ۱۱هزارو۸۶۰ تن است.

وی با اشاره به اینکه تولید گوشت سفید در بخش کاکی ۴۵۳ تن و گوشت قرمز ۳۰۰ تن است یادآور شد: جمعیت دامی این بخش ۴۵ هزار راس است و تولید نشاء گوجه فرنگی نیز ۵۰۰ میلیون قطعه است.

حاجیانی از برداشت ۹۰ درصد محصولات گوجه فرنگی در بخش کاکی خبر داد و خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ درصد محصولات تولید شده به خارج کشور که عمدتا عراق و آسیا میانه است صادر می شود.