برنامه جدید وحید یامینپور مجری توانمند سیما که قرار بود برنامه جدیدش "رو به فردا " این هفته به روی آنتن شبکه سوم سیما برود، توقیف شد.

وحید یامین پور در وبلاگ شخصی " کیستی ما " مطلبی را با عنوان «یک عذرخواهی» در این باره نوشته و خاطرنشان کرده است که برنامه طبق یک قرار حداقل یک‌ماهه با مدیر شبکه سه مقرر بود اول خرداد روی آنتن باشد. تیزرها و طرح دکور هم آماده شد و حتی به رویت مدیر شبکه سه هم رسید. هنوز رسما از هیچ جای سازمان صدا و سیما لغو برنامه به من ابلاغ نشده. ولی به یکباره برنامه از جدول پخش شبکه کنار رفت.

* متن این نوشته به شرح ذیل است:

این بار دوم است که پیش بینی عمومی مردم درست در می آید. سال گذشته در اوج برنامه دیروز امروز فردا مردم کوچه و خیابان یکی از اولین واکنش هایشان بعد از دیدن من گفتن این جمله بود که: «فکر نکنم برنامه ادامه پیدا کنه / یا هنوز تعطیلش نکردند؟!» این حرف ها با انکار من مواجه می شد و البته برای خودم عجیب بود که مخاطبان عام برنامه چرا به مدیران صدا و سیما اینقدر بدبین اند؟!

اینبار هم که خبر بازگشت دوباره و آغاز سری دوم رو به فردا منتشر شد بسیاری با لبخند گفتند که: «فکر نکنم راه بیافته / یا تا با چشم خودم نبینم باور نمی کنم!» و از این جور ابراز بدبینی ها!

برنامه طبق یک قرار حداقل یکماهه با مدیر شبکه سه مقرر بود اول خرداد روی آنتن باشد. تیزرها و طرح دکور هم آماده شد و حتی به رویت مدیر شبکه سه هم رسید. هنوز رسما از هیچ جای سازمان صدا و سیما لغو برنامه به من ابلاغ نشده. ولی به یکباره برنامه از جدول پخش شبکه کنار رفت.

در این مدت هیچ کس از داخل سازمان دلیلی برای این اتفاق ذکر نکرده ولی بطور غیر رسمی شنیده ام که در پخش برنامه میان مدیر شبکه سه و معاون سیما اختلاف نظر وجود دارد. آقای دکتر دارابی معاون محترم سیما سری قبلی برنامه «دیروز امروز فردا» را هم بدون اینکه ما دلیلش را بدانیم یکروز پس از انتصاب به سمت معاونت تعطیل اعلام کرد. من برای ایشان به عنوان یک فرد متدین احترام قائلم ولی کاش دلیل این اتفاقات برای من روشن میشد تا از بروز بدبینی های مفرط دیگر جلوگیری می کردیم و لااقل پاسخی برای سال های مکرر مردم می یافتم. الان ممکن است برخی، مدیران سازمان را به نقدناپذیری یا استبداد متهم کنند و تعطیلی برنامه را به انتقادهای من از برخی برنامه های تلویزیون ربط دهند. من اصلا علاقه ندارم رسانه ملی بیش از این تحت فشار باشد.

یکی می گفت همان جمله «من مشروط التصویرم» کار دستت داد. می‌گفت قرار بود حرف زیادی نزنی، حواست نبود که همین جمله مصداق حرف زیادی است!!!

امیدوارم قضاوت دوستم درست نباشد. من همچنان منتظر ابلاغ رسمی مسوولان تلویزیون هستم....