به گزارش رسا، پلیس استان نجف اشرف، ساعاتی پیش خبر ترور نافرجام حضرت آیت الله سید علی سیستانی، مرجع اعلای شیعیان عراق توسط گروه های تروریستی که صبح امروز در برخی از سایت های اینترنتی منتشر شد را تکذیب کرد.

سروان مقداد الموسوی، مدیر رسانه ای پلیس استان نجف در گفت و گو با پایگاه خبری نون عراق تاکید کرد: خبر صبح امروز برخی از سایت ها مبنی بر دستگیری باند تروریستی که قصد داشت منزل آیت الله سیستانی را مورد هدف قرار دهد را به شدت تکذیب می کنم. ما همواره با خبرهای این چنینی که کاملا کذب و بی پایه و اساس هستند غافلگیر می شویم، بنده از همه خبرگزاری ها می خواهم تا به اخلاق حرفه ای پایبند بوده و از انتشار خبرهای کذبی که تاثیر منفی بر جامعه عراق می گذارد خودداری کنند.

وی وضع امنیت نجف را بسیار مطلوب خواند و افزود: امنیت نجف اشرف در تسلط کامل نیروهای امنیتی عراق است و چیزی که سبب نگرانی مردم شود در این استان وجود ندارد.

گفتنی است برخی از سایت های خبری، صبح امروز خبر دادند که پلیس نجف اشرف موفق شد گروه تروریستی وابسته به حزب بعث که تلاش می کرد تا دو تبعه سعودی را برای ترور حضرت آیت الله سیستانی به منزل وی اعزام کند را متلاشی و اعضای آن را دستگیر کند