به گزارش ايسنا ،مديرعامل شرکت متروي تهران گفت: ايستگاه کهريزک در توسعه جنوبي خط ۱ تا خرداد ماه و ايستگاه تجريش در توسعه شمالي اين خط تا شهريور ماه به بهره برداري مي رسد.

هابیل درویش در مراسم تحویل ۱۲ واگن دو طبقه و چهار لوکوموتیو خط ۵ که امروز صبح برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: با ورود این واگن‌ها ۲۴ هزار مسافر به مجموعه مسافران خط ۵ مترو افزوده می شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین مقرر است ماه آینده ۴۹ دستگاه یک طبقه و ۳۶ واگن دو طبقه نیز از گمرک ترخیص و به تهران حمل شود که امیدواریم این واگن‌ها نیز هرچه سریعتر در شهر به کار گرفته شود.

درویش خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا تعداد مسافران مترو را تا پایان سال به سه میلیون نفر در روز برسانیم که در این راستا بهره برداری از ایستگاه‌های جدید و ورود واگن‌های جدید مترو در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل مترو خاطرنشان کرد: ایستگاه میدان ولیعصر(عج) از توسعه مرکزی خط ۳ مترو نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی در مورد تخصیص اعتبارات مترو و کمک دولت به مترو گفت: همه تلاش دارند تا به مترو کمک کنند و ما نیز از تعامل و همکاری دولت و شهرداری برای تامین اعتبارات تشکر می‌کنیم.

درویش افزود: در زمینه یارانه بلیط مترو نیز قول‌های مساعدی داده شده و امیدواریم هرچه سریعتر این وعده‌ها نیز محقق شود.

درویش در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای رفع مشکل مترو در پرداخت هزینه‌های برق و اخذ وجه برق بر اساس تعرفه‌های صنعتی از مترو، گفت: در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم و انتظار داریم که بر اساس قانون، حداقل تعرفه‌ها در این بخش از مترو اخذ شود که امیدواریم در این مورد نیز همکاری لازم صورت گیرد.

به گزارش ايسنا و بر اساس اعلام مترو تهران ۱۲ واگن دو طبقه و چهار لوکوموتيو که صبح امروز به شرکت مترو تحويل داده شد متعلق به متروي هشتگرد است اما با توجه به آن که اين خط هنوز به بهرهبرداري نرسيده موقتا اين قطارها به خط ۵ مترو تحويل داده شده است تا از سرمايه ملي بتوان براي خدمت به مردم استفاده کرد و اين واگنها تا بهرهبرداري از خط هشتگرد بلااستفاده نماند.