رئيس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترين مجتمع آموزش عالي جهان در افق سند چشمانداز ۲۰ ساله، از معتبرترين دانشگاههاي جهان خواهد بود.

عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در افق ۱۴۰۴ دارای ۵ / ۲ میلیون دانشجو، ۱۰۴ هزار عضو هیأت علمی و ۲۰ هزار مقاله ISI در سال خواهد بود.

وی افزود: رشد چشمگیر مقالات ISI، کسب رتبه نخست مجله انگلیسی Ijest در خاورمیانه و کسب عناوین برتر مسابقات جهانی روبوکاپ، اختراعات و رقابت‌های معتبر علمی و پژوهشی بین‌المللی بیانگر روند رو به رشد شاخص‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه است.

به گفته جاسبی، در حال حاضر ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد با یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو، سه میلیون و ۷۰۰ هزار فارغ‌التحصیل، ۳۰ هزار عضو هیأت علمی، ۳۳ هزار پرسنل، ۶۰۰ مدرسه سما، ۵۰ مرکز پژوهشی در فضایی حدود ۲۰ میلیون مترمربع از لحاظ فضای آموزشی و رفاهی بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی جهان است.

جاسبی همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ۲۸ سال فعالیت، بخشی از تاریخ ماندگار انقلاب است و روز به روز شکوفا‌تر می‌شود و به روند تکاملی خود ادامه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم دشمنان انقلاب تصریح کرد: مهمترین اقدام در مقابله با این جنگ، ایجاد وحدت و دوری از هرگونه اختلافات سلیقه‌ای بین مسئولان است.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه با بیان اینکه دشمنان انقلاب از همان ابتدا درصدد مقابله با ما بوده‌اند، گفت: آنها از هر کوششی در این زمینه فروگذار نکرده و چون در هر مرحله از اقدامات شوم خود با شکست روبرو شده‌اند، امروز با به راه انداختن جنگ نرم علیه کشورمان می‌خواهند به افکار پلید خود دست یابند.

جاسبی همچنین اظهار داشت: امروز در حالی که دشمنان قسم خورده انقلاب با تمام قوا علیه جمهوری اسلامی به میدان آمده‌اند، بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها حول محور اسلام، ولایت‌فقیه و قانون اساسی حل و فصل می‌شود و این مهم رمز پیروزی و توفیق ما در عرصه‌های مختلف است.

رئيس دانشگاه آزاد در پايان ياداور شد: امروز بايد همگان با اتحاد و يكپارچگي در جهت صيانت از انقلاب اسلامي حركت كنيم و اختلافات و كدورتها را كنار بگذاريم تا توطئههاي دشمنان نظام و انقلاب نقش بر آب شود.