قدامات قانوني پليس راهنمايي و رانندگي كيش، اين شهر را به نخستين شهر بدون موتورسيكلت ايران و يا حتي منطقه تبديل ميكند.

رئیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش امروز در گفت‌وگو با فارس در جزیره مرجانی کیش با بیان اینکه طرح ساماندهی موتورسیکلت‌های جزیره کیش به جد پیگیری می‌شود و تمام موتورسیکلت‌ها از جزیره کیش خارج خواهد شد، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای ترافیکی سازمان منطقه آزاد کیش تردد موتورسیکلت در جزیره کیش ممنوع است و از سال ۱۳۸۳ به بعد هیچ موتورسیکلتی در این جزیره پلاک‌گذاری نشده است و تنها همان تعدادی که در جزیره موجود بود دارای پلاک شدند که رقم آنها به ۵۰۲ دستگاه می‌رسد.

محمدحسین حمیدی همچنین با بیان اینکه این موتورسیکلت‌ها در حال حاضر با رعایت ضوابط قانونی از جمله داشتن کلاه ایمنی، گواهینامه و پلاک کیش حق تردد را در این جزیره زیبا دارند، اضافه کرد: اما با اضافه شدن جمعیت کیش و ترافیک بی‌رویه، این تعداد موتورسیکلت‌ در حمل و نقل شهری مشکلات عدیده‌ای را در چند مدت اخیر در این شهر توریستی بوجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین فرسودگی و نقایص فنی این دستگاه‌ها از دیگر مواردی است که پلیس را مصمم کرده که تمامی موتورسیکلت‌ها را از سطح جزیره جمع‌آوری کند، به جز تعدادی اندکی که متعلق به صیادان بومی و قدیمی جزیره است.

رئیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش افزود: برای پلیس محرز شده که موتورسیکلت برای این تعداد از صیادان که شناخته شده و در طرح ثبت‌نام کرده‌اند به عنوان وسیله عبور و مرور برتر و کار با توجه به بافت قدیم است.

حمیدی تاکید کرد: تعداد محدود موتورسیکلت‌های باقیمانده تنها اجازه دارند در محدوده‌ها و بافت قدیم تردد کنند.

وی همچنین یادآور شد: پلاک این موتورسیکلت‌ها فقط به نام خود مالک صادر می‌شود و هیچ کس غیر از مالک حق سوار شدن به وسیله مربوطه را ندارد.

رئیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش با بیان اینکه تعداد موتورسیکلت‌های باقیمانده در کیش به حدود ۴۰ دستگاه می‌رسد، ابراز داشت: این طرح باید در شورای ترافیک جزیره نیز مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

حمیدی همچنین بیان کرد: ‌طی دو ماه اخیر در جزیره کیش، حدود ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که همگی به پارکینگ ارجاع داده شده‌اند.
وی گفت: تعداد موتوسیکلت‌های توفیق شده توسط پلیس در پارکینگ به هزار و ۳۰۰ دستگاه می‌رسد.

حمیدی در ادامه، از افزایش هزینه پارکینگ در کیش برای موتورسیکلت‌ها از شبی هزار تومان به پنج هزار تومان خبر داد و بیان داشت: اگر مالکان اقدام به خارج کردن موتورهای خود نکنند هزینه پارکینگ ممکن است از قیمت موتورشان هم بالاتر برود.

رئیس راهنمایی و رانندگی کیش اذعان داشت: ‌با نشست‌هایی که با مسئولان قوه قضاییه داشتیم طرحی مبنی بر انتقال این موتورسیکلت‌ها به سرزمین اصلی از طریق گمرک و مزایده ارائه داد‌ه‌ایم که در صورت موافقت به زودی در این مورد اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر مالکی هم وسیله خود را طلب کند می‌تواند از طریق گمرک آن را از جزیره کیش خارج کند و در سرزمین اصلی آنرا به فروش برساند.

کیش ۹۰ کیلومتر مربع مساحت و در ۱۲ کلیومتری ساحل سرزمین اصلی و مسافت آن با تهران از راه هوایی ۱۰۵۲ کیلومتر است.

اين جزيره داراي بيش از ۳۰ هزار نفر جمعيت و سالانه پذيراي بيش از يك ميليون گردشگر است.