به گزارش مشرق، جوش شیرین علی رغم اسمش مملواز فایده است، بخصوص در آشپزخانه. می توان آن را برای شستشو و یا به عنوان نگهدارنده استفاده کنیم ، قابل تجزیه است و بهترین جایگزین همه محصولات خانگی است، جوش شیرین یک جای مخصوص در خانه دارد. جوش شیرین به صورت تجاری تولید شده و ارزان ، بی ضرر و استفاده از آن آسان است.
جوش شیرین در مربا و کمپوت
برای جلوگیری کردن از ریختن شکر در مربا یا کمپوت های خیلی تلخ و بنابراین اضافه کردن مقدارکالری، آهسته آهسته جوش شیرین را در هنگام پخت بریزید. این توصیه برای سالاد و عصاره میوه ها هم صدق می کند.
جوش شیرین در کیک ها
جوش شیرین در پف کردن و بزرگ شدن خمیر هم استفاده می شود. جوش شیرین می تواند جایگزین یا همراه با مخمر هم باشد. جوش شیرین کیک شما را بیشتر قابل هضم می کند. مراقب باشید: امکان دارد با در معرض نور بودن طعم غذایتان از بین برود.
جوش شیرین برای آب میوه
جوش شیرین برای درخشندگی آب میوه، رنگ روشن و هضم خوب مفید است.
جوش شیرین برای سفیده تخم مرغ
شما تخم مرغ های زیبا و سفیدی را هوس می کنید که نیاز به زمان دارند، کمی جوش شیرین اضافه کنید به جز طعم نمک هیچ طعمی ندارد.
جوش شیرین برای سبزیجات نفخ آور
خوردن حبوبات، توت فرنگی، کنگر فرنگی، پیاز، و تمام سبزیجاتی که موجب اختلالات گوارشی می شوند را متوقف نکنید. کافی است قبل از پخت، یک مقدار جوش شیرین به آن اضافه کنید. به این ترتیب دیگر دچار مشکل نفخ نمی شوید.
جوش شیرین برای آمادگی سبزیجات
برای صرفه جویی در آب، و از بین بردن حشرات و خاک باقی مانده، سبزیجات خود را ۱۰ دقیقه در آب و جوش شیرین، قرار دهید. سبزیجات شما خوش رنگ و محکم خواهد بود. برای از بین بردن سموم سبزیجاتی که بدون پوست هستند، مشرق توصیه می کند با کهنه ای تمیز که روی آن کمی پودر جوش شیرین ریخته اید میوه ها را تمیز کنید.
جوش شیرین برای گوشت
اگر فکر می کنید گوشت شما کمی سفت است، کافی است فقط بعد از تمیز کردن گوشت یک مقدار جوش شیرین به آن بزنید. گوشت طعم و عطر خود را حفظ می کند و بعد از پخت و پز نرم تر می شود.