به گزارش مهر،سعید جلیلی عصر امروز درجمع دانشجویان دانشگاههای تهران با بیان اینکه ملت ایران در ۳۰ سال گذشته نشان داد که ندای فاطمی را لبیک گفته است و پذیرفتند که پرچمدار امر و نهی باشند افزود: انقلاب اسلامی نوری بود که بسیاری با مقابله با آن پرداختند چرا که ملت ما موفق شد ندا و لبیبک فاطمی و حسینی را به سرانجام برسانند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملت ما هیچگاه اجازه نداد در مسیر لبیک به نگاه فاطمی انحرافی ایجاد شود تصریح کرد: حرکتی که ملت ما شروع کرد بر اساس اندیشه اسلام ناب بود که در هر خطبه فاطمی تجلی داشت و نظامی که انتخاب کرد بر اساس اطاعت از ولایت و مبتنی بر امامت اهل بیت پیامبر بود که حاصل آن همبستگی امت اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: اگر ملت ما توانست در ۳۰ سال گذشته علیرغم همه مخالفت ها و سنگ اندازی ها با صلابت مانع رخنه دشمن و انحراف در آرمانها شود وحدت امامت و ولایت فقیه بود چرا که تمام سعی دشمن این بود که این نظام اسلامی شکل نگیرد و در ۶۰ سال اخیر بدنبال این بود که در قدرت و مناسبات بین الملل و ثروت انحصار بوجود بیاورد اما مهمترین انحصار این بود که در مدلها و نظام حکومتی تلاش کردند انحصار ایجاد کنند اما ملت ما این انحصار را با مدل مردمسالاری دینی شکست.

وی افزود: سعی دوم دشمن این که اگر نتوانست مانع شکل گیری چنین نظامی شود مانع کارآمدی و مفید بودن آن شود و تمام تلاش آنها این بود که نظام ولایت فقیه در عرصه های مختلف به الگوی موفق و کارآمد تبدیل نشود اما نظریه ولایت فقیه در درون خود الزاماتی داشت که موفقیت آن را تضمین می کرد.

جلیلی با اشاره به فرا رسیدن روز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: اگر ۲۹ سال پیش در چنین روزی مردم ما فتح خرمشهر را انجام دادند این فتح مبتنی بر یک تفکر فاطمی بود که در جنگ آن را با تفکر بسیجی یاد می کردند و این تفکر نشان داد می توان بر اراده دشمن غلبه پیدا کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: تفکر بسیجی تنها منحصر به ۸ سال جنگ و مکان خاصی نیست و ظلم بزرگ به فرهنگ بسیجی این است که آن را در مکان خاصی محدود کنیم. تفکر بسیجی این ویژگی و ظرفیت را دارد که در همه عرصه ها حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: سیاست داخلی و سیاست خارجی عرصه های اجتماعی، فرهنگی و خانواده مهمترین عرصه ها برای ظهور این تفکر است و امروز وظیفه ما این است که این تفکر را گسترش دهیم چرا که قوت انقلاب در این تفکر است.

جلیلی با بیان اینکه دشمنان به خوبی می دانند که اگر ایران قدرت تاثیرگذاری در منطقه محسوب می شود از نرم افزار انقلاب اسلامی است تاکید کرد: دشمنان ما خطاهای بسیاری از سر استیصال مرتکب شده اند و بعد از ناکام شدن از ملت ایران به جنگ نرم با نظام اسلامی وارد شدند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ورود دشمن به عرصه جنگ نرم فرصتی است تا در این عرصه به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم چرا که قدرت ما نرم افزار انقلاب اسلامی است و به دلیل حضوری که دشمن در عرصه جنگ نرم دارد شکست آن حتمی خواهد بود و در این عرصه مزیت های زیادی داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: قدرت جمهوری اسلامی ایران در اندیشه دینی و حاملان اندیشه اسلام ناب است که حاضرند در این راه جانفشانی کنند و لذا باید اندیشه اسلام ناب را باور داشته باشیم و در عرصه های مختلفی از جمله جنگ نرم، حقوق بشر، مبارزه با تروریزم، مبارزه با سلاح های کشتار جمعی و دفاع از حقوق ملت ها نقش آفرین باشیم.

جلیلی با بیان اینکه امروز به برکت حرکت ملت ایران یک بیداری اسلامی ایجاد شده است تصریح کرد: بیداری اسلامی محدود به یک کشور نیست و در خاورمیانه فراگیر شده است و امروز این اندیشه دینی است که اوباما در ۲۰ صفحه سخنرانی خود یک بار هم جرات نمی کند اسم اسلام را بیاورد و شاهدیم که آمریکا در منطقه به بن بست و استیصال و تناقض رسیده و مجبور به دورویی و نفاق است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در توصیه ای به اندیشمندان اسلامی گفت: توصیه می کنم اندیشمندان سخنان اخیر اوباما را به دقت مطالعه کنند چرا که اگر می خواستیم فریب و استیصال ایالات متحده را در قالب دهها همایش به تصویر بکشیم نمی توانستیم به اندازه این سخنرانی موثرعمل کنیم.

وی همچنین افزود: ثمره بیداری اسلامی به چالش کشیدن دروغ و فریب است.

جلیلی ادامه داد: آمریکا هم اکنون در باتلاق حمایت از رژیم های استبدادی و رژیم صهیونیستی گرفتار شده است و شاهدیم که علیرغم حمایت از دیکتاتورهای منطقه با وقاحت اعلام می کند که ما از مردم منطقه دفاع می کنیم اما کافی است به آلبوم عکس خود با این دیکتاتورها نگاهی دوباره داشته باشند.

جلیلی ادامه داد: امروز اوباما از سر استیصال می خواهد خود را به مردم منطقه نزدیک کند اما این مردم تصویر کشتار هموطنان خود به دست آمریکایی ها را به یاد دارند و فریب این کشور را نخواهند خورد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند هویت جعلی رژیم صهیونیستی و ماهیت تجاوزکارانه آن را با حمایت های خود تحکیم کند افزود: امروز بیش از همیشه مردم فلسطین سرزمین خود را از آن خود می دانند و هیچ کس نمی تواند این حق را از آنها سلب کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به دولتمردان آمریکا گفت: آمریکا باید بداند مردم منطقه حمایت آنها از رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد و از یاد نخواهند برد علیرغم تمام این پشتیبانی ها رژیم صهیونیستی شکست خورد.

وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان مردم ما ارزیابی راهبردی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه منحنی آمریکا رو به افول است و منحنی جمهوری اسلامی رو به صعود است را واقف هستند و آنچه اوباما به عنوان واقعیت های منطقه در سخنرانی خود یاد کرد بغض مردم منطقه بود که تازه به گوش آنها رسیده است.

جلیلی گفت: هم اکنون کارآمدی و نقش موثر ولایت فقیه به جهانیان ثابت شده است و نظام اسلامی به الگویی کارآمد و همراه با موفقیت در نزد جهانیان تبدیل شده است.