دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: ‌ مقام معظم رهبری در چند جلسه سران قوا خواستار اجرای بند الف سیاست‌های اصل ۴۴ شدند.

به گزارش فارس، محسن رضایی امروز در جمع مدیران و برنامه‌ریزان رادیو با حضور معاون صدا در ساختمان شهدای رادیو در برنامه جهاد اقتصادی و نقش رادیو گفت: ‌ در اجرای طرح بنگاههای زودبازده گرچه ایده‌ خوبی بود اما بسیاری از ایده‌های خوب به درستی انجام نمی‌شود همانند تیری که رها شده و در وسط راه کمانه‌ کشیده و از هدف دور شود.

وی افزود: معتقدم می‌توان ارزش‌های اسلامی را رعایت کرد و برنامه‌های مفید و سازنده در صداوسیما تأیید کرد گرچه این کار سخت است اما با مشاوران دینی و مراجع تقلید می‌توان به درستی انجام داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به عنوان مثال محدودیت فرهنگی وجود دارد ولی برخی از این محدودیت‌ها خلاف اسلام است و لازم نیست رعایت شود. با مشاوره کارشناسان قابل حل است یا برعکس برخی ارزش‌ها مانند زهد، شکر، ‌قناعت و عدالت با تفسیرهای استعماری در جامعه وجود دارد که اینها را بعد از مشاوره با کارشناسان و اهل خبره می‌توان اصلاح کرد و کم‌کم در جامعه مطرح شود و جامعه نیز آن را می‌پذیرد.

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا دوباره کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد، گفت: انقلاب برای ما مهم‌تر است تا سیاست. من همیشه داوطلب بوده و الان نیز هستم و هر طور که خواستند من نیز در خدمت انقلاب خواهم بود.

وی در پاسخ به سؤالی که در مناظرات انتخاباتی خواهان شیوه فدرالی بودید حال اگر طرح تحول در آن شیوه بخواهد اجرا شود چگونه خواهد بود، گفت: آن طرح فدرال اقتصادی است فدرال کامل نیست چون از نظر سیاسی و امنیتی کشور باید به صورت یکپارچه و کامل اداره شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در آن طرح فدرال اقتصادی طرح هدفمندی یارانه‌ها در بخش خانوار تقریباً یکسان و مطابق آنچه اکنون اجرا می‌شود خواهد بود ولی در بخش تولید و مربوط به صنایع براساس مزیت نسبی بومی و صنایع هر منطقه اجرا خواهد شد.

رضایی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه کارشناسان اقتصادی انتقادات واقعی را در صداوسیما اعلام نمی‌کنند، گفت: من همیشه دوستان را تشویق می‌کنم تا بحث‌های چالشی صورت گیرد البته چالش و تخریب با هم فرق دارند باید اجازه داد بحث‌ها چالشی شود تا طوفان مغزی اتفاق افتد و مسائل روشن شود براین اساس از آقای ضرغامی خواهش کردم تا در انتخابات مناظره وجود داشت.

وی در پاسخ به سؤال فارس در مورد غفلت از بند «الف» سیاست‌های اصل ۴۴ و توجه به بندهای «ب» و «ج» و نقش آن در جهاد اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری در چند جلسه از سران قوا خواستند که بند «الف» ‌ سیاست‌های اصل ۴۴ اجرا شود. همچنین اواخر ایشان تذکر دادند که نسبت به اجرای کامل سیاست‌‌های اصل ۴۴ همت گماشته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما نیز به عنوان ناظر سیاست‌های کلان تاکنون دو گزارش از اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تهیه و اعلام کردیم دولت در بخش «ج» خوب پیش رفته اما در بخش «الف» سیاست‌های اصل ۴۴ عقب است.

رضایی در مورد رقابت‌پذیری و تهاجم گفت: رقابت یک نوع تهاجم است اما فرق آن در این است که در رقابت حالت مسالمت‌آمیز و غیرخصمانه است اما در تهاجم ممکن است جنبه خصومت پیدا کند ولی الان ما با هر دو مواجه هستیم هم تهاجم اقتصادی مانند تهدید علیه ما وجود دارد و واقعاً تحریم اقتصادی دیگر رقابت نیست بلکه تهاجم اقتصادی به شمار می‌رود.

وي در مورد منابع صندوق توسعه ملي و جهاد اقتصادي گفت: منابع اين صندوق پشتوانه خيلي مهمي براي جهاد اقتصادي و سرمايهگذاري خواهد بود و اميد است سرمايهگذاريها با استفاده از اين منابع توسعه پيدا كنند.