به گزارش افكار ،حسن امين سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: ائتلاف بين المللي حملات نظامي خود طي سه هفته اخير را افزايش داده به گونه اي که فرانسه و پس از آن انگليس اقدام به استفاده از بالگردهاي خود کرده اند.
امین افزود: همچنین کنگره آمریکا در صدد ارایه طرحی است تا واشنگتن مستقیم علیه قذافی در لیبی وارد عمل شود.
وی افزود: بالگردهای نظامی نقشی مهم در مهار حمله نیروهای قذافی علیه شهروندان دارد به ویژه این که قذافی از شهرها و مناطق مسکونی و نهادهای غیرنظامی برای پناه گرفتن و بمباران مناطق غربی و مواضع انقلابیون استفاده می کند.
سردبیر پایگاه اینترنتی " لیبیا المستقبل " این اقدامات را نشانه هایی دال بر وجود اراده جدی مبنی بر لزوم پایان دادن به بحران لیبی و سرنگونی رژیم قذافی در سریعترین زمان ممکن دانست.
امین تاکید کرد که هیچ درخواستی از سوی مخالفان قذافی برای دخالت نظامی مستقیم خارجی در لیبی وجود ندارد بلکه هدف حمایت از انقلابیون با همه امکانات ممکن و تداوم بمباران پایگاه های نظامی قذافی است.
وي به تشديد اقدامات سياسي درکنار اقدامات نظامي در زمينه حل بحران ليبي اشاره کرد وگفت: در همين ارتباط مصطفي عبدالجليل رييس شوراي ملي انتقالي ليبي به تازگي با برخي مسوولان ترکيه ديدار کرد و اين علاوه بر گشايش دفتر اتحاديه اروپا در شهر بنغازي است.