به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه برای نمایندگان کنگره آمریکا سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه آمریکا دوستی بهتر از اسرائیل ندارد، گفت : تردیدی در حمایت اوباما از امنیت اسرائیل وجود دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای پنهان کردن شکاف بین تل آویو و واشنگتن اظهار داشت: اسرائیل می خواهد همیشه دوست آمریکا باقی بماند.
به ادعای وی موضوع اسرائیل با دیگر کشورهای خاورمیانه متفاوت است. وی بدون اشاره به جنایات هر روزه صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی مدعی شد: ما مفتخر به زندگی بیش از یک میلیون عرب در اسرائیل هستیم که همگی شهروند اسرائیل هستند.
نتانیاهو در ادامه اظهارات فریبنده خود ادعا کرد: آزادیخواهی در کشورهایی رخ می دهد که معنای آزادی را می فهمند از این رو میلیونها عرب خاورمیانه نیز خواستار دستیابی به آزادی هستند.
وی مدعی شد: اسرائیل موضوعی اساسی در خاورمیانه است، ما دموکراسی واقعی را اجرا می کنیم و اکنون نیز اجرای دموکراسی باید در کشورهای عربی آغاز شود.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه فرافکنی در مورد علت توقف مذاکرات سازش ادعا کرد: ما خواستار صلح واقعی هستیم و طرف ما نیز باید چنین بخواهد، باید قدرتهایی که ما را وادار به اجرای دموکراسی و صلح می کنند، به رسمیت شناخته شوند.
نتانیاهو در بخش دیگری از سخنرانی خود به تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران پرداخت و مدعی شد: ایران از اقدامات تروریستی درافغانستان و لبنان حمایت می کند. این کشور به دنبال سلاح هسته ای است و من در مورد پیامدهای برنامه هسته ای ایران هشدار می دهم.
به ادعای وی، یک کشور اسلامی هسته ای برای اسرائیل و جهان خطرناک است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ایران هسته ای به معنای خاورمیانه هسته ای است.
وی با بیان اینکه رهبران ایران مخالف موجودیت رژیم صهیونیستی هستند، مدعی شد: جهان باید متوجه خطر وجود یک ایران هسته ای باشد.
نتانیاهو خطاب به نمایندگان کنگره گفت: شما تمامی اقدامات را برای جلوگیری از این اتفاق انجام داده اید و همانطور که آقای اوباما تاکید دارد آمریکا مانع دستیابی ایران به انرژی هسته ای شده و هرگز به این کشور اجازه توسعه انرژی هسته ای را نخواهد داد.
وی در با محکوم کردن اقدام مخالفان اسرائیل در تکذیب افسانه هولوکاست مدعی شد تمام جنایات این رژیم در دهه های گذشته اقداماتی در دفاع از امنیت آن بوده است.
مذاکرات سازش خاورمیانه دیگر موضوعی بود که در سخنرانی نتانیاهو مورد اشاره قرار گرفت. وی در این باره ادعا کرد: ما به صلح نیاز داریم، ما مذاکرات صلح را با مصر و اردن انجام داده ایم. من در زمان جنگ کانال سوئز حضور داشتم، خیلی از اسرائیلیها جان خود را از دست دادند. من در حمله تروریستی به اردن برادرم را از دست دادم. به همین دلیل ما خواهان صلحیم.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سازش با برخی کشورهای عربی به عنوان نمونه ای از صلح طلبی تل آویو نام برده و افزود: ما با اردن و مصر توافق صلح امضا کردیم و چنین صلحی در مورد فلسطینیها نیز باید تحقق یابد. وی با نادیده گرفتن خواسته های به حق ملت فلسطین از جمله داشتن کشوری در تمام سرزمینهای اشغالی گفت: فلسطین بایددر کنار کشوری یهودی تاسیس شود، وظیفه من هدایت مردمم به سوی صلح و سازش است، اما این کار آسان نیست.
نتانیاهو با تکرار گستاخیهای اخیر خود در مورد سرزمینهای اشغالی مدعی شد: ما نمی خواهیم بخشهایی از سرزمینهای یهودی را واگذار کنیم، اسرائیلیها مردمی اشغالگر نیستند. مردم ما شهروندان این کشور هستند و هیچ تفاوتی میان مردم یهودی و کشوری یهودی وجود ندارد.