شیخ "عبدالرحمن البراک" در واکنش به دعوت زنان عربستان سعودی برای رانندگی در روز هفدهم ماه ژوئن گفت: کاری که این زنان راننده قصد دارند انجام دهند، "منکر" است و با این اقدام سرآغاز شر برای این کشور می شوند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از پانا، این مفتی وهابی که به زنان نگاهی ابزاری دارد و تنها وظیفه آنان را خانه‌داری می داند در ادامه گفت: این زنان برای غربی سازی عربستان سعودی تلاش می‌کنند.

" البراک " که پیش از این فتوای تخریب خانه خدا و ساخت دوباره آن را به بهانه جلوگیری از اختلاط میان زنان و مردان صادر کرده بود همچنین گفت: زنان دهها سال پیش از آنها چنین فراخوانی دادند اما خداوند مکر آنها را خنثی کرد.

این مفتی سرشناس سعودی در ادامه گفت: هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان(پلیس دینی) از رانندگی زنان جلوگیری خواهد کرد.

این فتوای جاهلی در حالی علیه زنان عربستانی صادر شده که اخیراً یک زن که اقدام به رانندگی در منطقه الخبر در شرق عربستان کرده بود دستگیر و بلافاصله محاکمه شده است.

تصاویر رانندگی " منال شریف " که بصورت گسترده بر روی شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر شد، تشدید حملات مفتی‌های وهابی علیه حقوق زنان را در پی داشت که شیخ براک فعلاً به آروزی مرگ آنها راضی شده و مشخص نیست در صورت تداوم این فتوای مرگ آنها هم صادر شود یا نه.

گفتنی است عربستان از رانندگی زنان جلوگیری می کند و این مسئله در این کشور جنجال به پا کرده است به ویژه اینکه زنان این تصمیم را نقض می کنند و مقامات عربستان اخیرا زنانی را که رانندگی کرده اند، بازداشت کردند.