تنها يك روز پس از اعلام موافقت عربستان براي شركت در رزمايش هوايي سالانه تركيه يك جنگنده اف.۱۵ سعودي در جريان تمرين سقوط كرد و خلبان آن كشته شد.

به گزارش فارس، یک مقام مسئول در وزارت دفاع و هواپیمایی عربستان سعودی اعلام کرد که یک جنگنده اف. ۱۵ نیروی هوایی این کشور سقوط کرده است.

این مقام مسئول که هویت وی فاش نشد، تصریح کرد که این حادثه عصر دیروز دوشنبه روی داده است در حالی که این جنگنده مشغول پروازی آموزشی در منطقه‌ای آموزشی در پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در شرق عربستان بوده است.

این خبر در زمانی منتشر می‌شود که شاهزاده «سلطان بن عبدالعزیز» روز دوشنبه از موافقت خود با حضور نیروهای زمینی و هوایی ارتش این کشور در رزمایش سالانه «عقاب آناتولی» ترکیه خبر داد.

در صورت شرکت نیروی هوایی عربستان سعودی در این رزمایش، این نخستین حضور عربستان در این رزمایش است. رزمایشی که حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن در هاله‌ای از ابهام رفته است.

به گزارش روزنامه سعودی المدینه، این مقام مسئول اعلام کرد که «سیف بن عبدالله الجویهل» خلبان این جنگنده جان خود را در این حادثه از دست داد.

این مقام سعودی تصریح کرد که تحقیقات درباره علت سقوط این جنگنده ادامه دارد.

رزمایش عقاب آناتولی از سه‌شنبه ۱۴ تا ۲۵ ماه ژوئن(۲۴ خرداد تا ۴ تیر) برگزار خواهد شد در حالی که برخی گزارش‌های خبری از انصراف آمریکا از این رزمایش حکایت می‌کند.