توضیحات پورمحمدی درباره بازار و «آسمان»

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه سفر مسئولان عالی قضایی به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، گفت: برای کنترل بازار شب عید هم بازرسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و هم روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی بسیج شده‌اند.

وی افزود: امیدواریم که در فضای شب عید هم فروشندگان مراعات کنند و ما هم یک مدیریت و مراقبت انجام دهیم که به مردم اجحافی نشود.

وزیر دادگستری افزود: بحثسازمان تعزیرات و قانونی که جدیدا تصویب شد مفصل است که باید جداگانه راجع به آن صحبت کنیم، ولی مهم این است که در این قانون رسیدگی به تخلف را به سازمان تعزیرات و رسیدگی به جرم را به قوه قضاییه واگذار کرده‌اند و این یک تقسیم‌بندی مهم است.

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا برای رسیدگی سازمان تعزیرات به پرونده‌ها ابتدا باید وزارت صنعت به پرونده ورود کرده باشد؟ گفت: شکایت آزاد است و هر کسی می‌تواند شکایت کند. هر کسی به ما اطلاع بدهد می‌توانیم رسیدگی کنیم اما ما شبکه بازرسی نداریم و اخیرا در حال بررسی هستیم که اگر بشود یک شبکه بازرسان افتخاری ایجاد کنیم.

وی افزود: ما قصد داریم یک شبکه بازرسی افتخاری از مجموعه کسانی که آمادگی همکاری دارند ایجاد کنیم تا زمان رسیدگی به تخلف کمتر و وضعیت کنترل بازار قوی‌تر شود و اگر قانون به ما اجازه دهد این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که چون روزنامه آسمان متعلق به دولت بوده، دولت در این پرونده ورود می‌کند؟ گفت: دولت معتقد است که باید طبق قانون عمل شود یعنی هم مطبوعات قانون را رعایت کنند و هم برخورد با مطبوعات دقیقا منطبق با قانون باشد.

پورمحمدی افزود: ما از این سیاست و منطق دفاع میکنیم و اگر همه در برابر قانون یکسان باشند مردم در آسایش، امنیت و رضایت خاطر خواهند بود و این سیاست جدی حاکمیت و دولت است.