تاکید وزیر خارجه انگلیس بر لزوم اعطای کمک مالی به اوکراین

به گزارشافکارنیوز،رویترز اظهار کرد: ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس روز گذشته که برای دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا و مقام‌های ارشد صندوق بین المللی پول به واشنگتن سفر کرده است تاکید کرد: صندوق بین المللی پول بهترین نهاد برای اعطای کمک مالی و مشاوره به اوکراین به شمار می رود.

وی همچنین از سفر آتی خود به اوکراین خبر داد و گفت: کیف برای رهایی از مشکلات و بحران های اقتصادی به کمک های فوری نیاز دارد.

بر اساس این گزارش هیگ افزود: شرایط مالی اوکراین بسیار جدی و بحرانی است و بدون کمک خارجی این کشور دوام نخواهد آورد. این کمک مالی بلافاصله پس از تشکیل دولت جدید و درخواست آن تامین خواهد شد. اوکراین به دولتی باثبات و مشروع نیاز دارد تا بتواند با اجرای اصلاحات به ثبات اقتصادی دست یابد.

وزارت دارایی اوکراین اعلام کرده است که این کشور طی دو سال آینده به بیش از ۳۵ میلیارد دلار کمک مالی نیاز دارد تا با بحران و مشکل جدی روبرو نشود. روسیه نیز که پیش از این قرارداد اعطای کمک مالی ۱۵ میلیارد دلاری به اوکراین در قالب خرید اوراق قرضه را به امضا رسانده منتظر تشکیل دولت جدید است. روسیه دولت موقت اوکراین را به رسمیت نشناخته است. آلکساندر تورچینوف رئیس جمهور موقت اوکراین نیز نسبت به خطر ورشکستگی اقتصادی این کشور هشدار داده است.