تهران امسال ۱۹۰ روز هوای سالم داشت

به گزارشافکارنیوز،احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در چهل و هشتمین جلسه شورا و پس از صحبت‌های بیژن زنگنه وزیر نفت، اظهارداشت: مهندس زنگنه به گونه‌ای صحبت کردند که حرف همه اعضای شورای شهر را زدند.

وی تصریح کرد: آقای زنگنه سابقه خوبی را در وزارتخانه‌های مختلف در ۲۵ سال گذشته داشته‌اند و این تجربه و مدیریت می‌تواند در بخش حمل و نقل عمومی، تهران را کمک کند.

وی با اشاره به نگاه مجلس شورای اسلامی و دولت به معقوله حمل و نقل عمومی شهر تهران، گفت: خوشحال هستیم توجه ویژه‌ای به این حوزه شده است که امیدواریم این طرح‌ها و مصوبات عملیاتی شوند ضمن اینکه بنده از آقای زنگنه درخواست می‌کنم یکی از معاونین خود را برای پیگیری عملیاتی شدن مصوبات به شورای شهر و شهرداری معرفی کنند تا از این طریق و با تشکیل کارگروه ویژه مشکلات شهر تهران پیگیری شود.

دنیامالی اظهارداشت: در حال حاضر ما در بسیاری از موارد شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم که نباید توقع داشته باشیم ظرف دو سه سال گذشته این مشکلات برطرف شود چرا که منابع دولت نیز محدود است اما توجه دولت نشان از رفع این مشکلات در آینده نزدیک می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در ۳۳۰ روز گذشته در سال جاری در تهران شاهد ۱۹۰ روز هوای سالم بوده‌ایم.

دنیامالی ادامه داد: نباید با آمارها مردم را نگران کنیم و از آنها بخواهیم تهران را ترک کنند و باید واقعیت‌ها را نیز به مردم اعلام کرد.

وی در ادامه خطاب به زنگنه گفت: گلایه‌ای که هم اکنون شهروندان تهرانی از وزارت نفت دارند بر می‌گردد به کم فروشی جایگاه‌های پمپ بنزین که البته مستندات این کم فروشی نیز از طریق رسانه ملی پخش شد که امیدواریم وزارت نفت در این خصوص ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد بر می‌گردد به مبحث۱۹ که امیدواریم وزیر نفت این موضوع را نیز از طریق سازمان مهندسی پیگیری کند.

دنیامالی گفت: بنده حامل پیغامی نیز از طرف مردم باقرشهر هستم که آنها از من خواستند هر زمانی که وزیر نفت را دیدم این موضوع را مطرح کنم که تمهیداتی را برای مردم باقرشهر که در جوار پالایشگاه نفت هستند در نظر بگیرند.