به گزارش افکارنیوز، رحمت ‌الله حافظی در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز با حضور زنگنه وزیر نفت برگزار شد اظهار داشت: از دولت محترم که پس از سالها تکلیف خود را در بحثحمل و نقل پذیرفت و تشکر می‌کنم

وی تصریح کرد: بر اساس آمار سالانه ۳ میلیون نفر در دنیا به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که در واقع باید به این نکته ا شاره کرد که هوای پاک منجر به بقای انسان و آلودگی هوا منجر به قتل انسان می‌شود.

حافظی با اشاره به صحبت‌های وزیر نفت گفت: امیدواریم شخص وزیر تعریفی را از بنزین پاک داشته باشند چرا که متأسفانه در هیچ موقعی ترکیب بنزین پاک و استانداردهای آن اعلام نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به مصرف گازوئیل و رشد بی‌رویه آن اظهار داشت: در سال جاری مصرف گازوئیل ۶۱ درصد بوده که رشد محسوسی و قابل توجهی را به سال گذشته داشته است.

حافظی تأکید کرد: هم اکنون در شهر تهران ۱۶۰ جایگاه بنزین کم داریم که امیدواریم تمهیدات لازم برای گسترش این جایگاه‌ها در نظر گرفته شود.

حافظی گفت: خبرهایی مطرح میشود که انتقال سوخت از طریق لوله انجام میشوند که امیدواریم این موضوع صحت نداشته باشد و وزارت نفت پیگیری لازم را داشته باشد.