نگرانی لاوروف از قرار دادن اوکراین در دوراهی روسیه - غرب

به گزارشافکارنیوز،ایتارتاس اظهار کرد: " سرگئی لاوروف " همچنین اعلام کرد که مسکو خواستار درک بهتر انگیزه های اتحادیه اروپا برای نزدیک شدن به همسایگان روسیه است.

لاوروف این اظهارات را پیش از دیدار خود با با " جین آسلبورن " همتای لوگزامبورگی خود در مسکو ایراد کرد. مهمترین مواردی که لاورف در گفتگوهای امروز به آن ها خواهد پرداخت یکی روابط مسکو با بروکسل و دیگری تمایل اتحادیه اروپا برای برقراری و گسترش آن با کشورهای همسایه روسیه است.

از دیگر مواردی که در دیدار وزیران امور خارجه روسیه و لوگزامبورگ مطرح خواهد شد روابط روسیه و ناتو(سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) خواهد بود.

نظر به آن که گروه هایی که اتحادیه اروپا از آن ها در جریان تحولات اوکراین حمایت می کرد در این کشور به پیروزی رسیده اند و دولتی که مورد حمایت روسیه بود در اوکراین سقوط کرده بدون شک لاوروف انتقادت زیادی را در این رابطه در گفتگو با آسلبورن، مطرح خواهد کرد. پیش از پیروزی مخالفان در اوکراین، شخص لاوروف بارها کشورهای غربی را متهم به دخالت در امور داخلی اوکراین کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ ای ضمن انتقاد از " رژیم " جدید در کی‌ یف اعلام کرد غربی ها مخالفان اوکراینی را با هدف تامین منافع شخصی خود حمایت می کنند و از طرفین درگیر در خشونت ها می‌ خواهیم تا با مسئولیت‌ پذیری خود باعثتوقف خشونت ها در کشور شوند.

در ادامه این بیانیه به توافق ۲۱ فوریه مقامات اوکراین و اپوزیسیون این کشور اشاره شده و آمده است انتخابات تنها باید پس از اصلاح قانون اساسی برگزار شود.