قرائت تذکرات کتبی نمایندگان

به گزارش افکارنیوز، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز(سه‌شنبه) از سوی هیئت ‌رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است: ۴۶ نماینده مجلس به رئیس‌ جمهور در خصوص علت توقف جاده علی‌آباد کتول شاهرود با توجه به اینکه جاده روستایی است و کار کارشناسی روی آن انجام شده تذکر دادند.

سلطانی صبور، بشیری و نظری توکلی نمایندگان رزن، پاکدشت و بافق به رئیس‌ جمهور در خصوص تسریع در اجرای ماده ۱۴۲ قانون اساسی مبنی بر اعلام دارایی‌های رئیس‌ جمهور، معاونان و وزرا به قوه قضائیه که تأخیر در اعلام آن سبب ابهاماتی در جامعه شده است، تذکر دادند.

سلطانی‌ صبور، بشیری و حسینی نمایندگان رزن، پاکدشت و سوادکوه به رئیس‌ جمهور در خصوص تعیین تکلیف طرح استخدام مهرآفرین که آزمون آن در دولت قبل برگزار شده و اعلام نتیجه آن از طریق استانداری‌ها منوط به صدور مجوز دولت جدید است، تذکر دادند.

سوری نماینده سلسله به وزیر علوم در خصوص رسیدگی ویژه به وضعیت موسسات آموزشی در مناطق محروم تذکر داد.

جعفری نماینده بجنورد به وزیر علوم در خصوص علت سرپرستی معاون اداره مالی وزیر با حفظ سمت برای دانشگاه مهم تهران تذکر داد.

آغاجری نماینده ماهشهر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص کند شدن عملیات اجرایی جاده‌های شهر هندیجان که چندین سال در دست اقدام است، تذکر داد.

نوباوه نماینده تهران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص قطعی‌های مکرر خطوط اینترنتی و ضعف در سرویس‌دهی به مردم و گرانی اینترنت دولتی تذکر داد.

عالی و حسینی نمایندگان سیستان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعلل در تحویل بیمارستان شهرستان هیرمند با توجه به تجهیز این بیمارستان تذکر دادند.

شفیعی نماینده ممسنی به وزیر امور اقتصاد و دارایی درخصوص علت عدم نظارت بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص فعالیت‌های بانک انصار تذکر داد.

اربابی نماینده ایرانشهر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عملکرد بسیار ضعیف مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تذکر داد.

فرهنگی نماینده تبریز به وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت درخصوص ضرورت تجدید نظر در سیاست‌های واردات و صادرات محصولات کشاورزی تذکر داد.

میرمرادزهی نماینده سراوان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروازهای فرودگاه سراوان تذکر داد.

آقا محمدی نماینده خرم‌آباد به وزیر ارشاد در خصوص خارج شدن از موضع تساهل و تسامح در دفاع از حریم مقدس فساد در مقابل جریان سکولار و معارض و باورهای دینی تذکر داد.

جدگال نماینده چابهار به وزیر بهداشت در خصوص رسیدگی به احیای شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی چابهار تذکر داد.

شوهانی نماینده ایلام به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دستور اجرایی قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان بانوان توسط سازمان تامین اجتماعی تذکر داد.

مقیمی نماینده بهشهر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه تذکر داد.

زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر ورزش و جوانان در خصوص دستور رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان‌های شهرکرد و تعهداتی که معاونان در ارتباط با مسائل مختلف ورزشی داشته‌اند، تذکر داد.

زمانیان و عزیزی نمایندگان شهرکرد و فارسان به وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از کارهای خلاف تونل گشتاباد و گلاب ۲ قبل ورود مردم تذکر داد.

نظری‌مهر نماینده کردکوی به وزیر ورزش و جوانان در خصوص علت بی‌توجهی به ورزش استان گلستان با توجه به استعدادهای بسیار زیاد ورزشی و پروژه‌های ورزشی و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت بی‌توجهی به آبزی‌پروری، کشاورزی و دامپروری در استان گلستان تذکر داد.

سلطانی نماینده بروجن به رئیس‌ جمهور در خصوص نابودی تالاب گندمان و عدم توجه لازم به این تالاب بین‌المللی و به وزیر ورزش و جوانان در خصوص بی‌توجهی به پروژه تارتان بروجن تذکر داد.

زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر بهداشت در خصوص دستور ویژه برای ادامه پروژه بیمارستان آیت‌الله کاشانی و هاجر مرکز استان و تجهیز این بیمارستان و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص دستور راه‌اندازی پروازهای عتبات و توسعه فرودگاه استان تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص میزان نظارت سازمان بهزیستی بر عملکردهای تربیتی اعمالی در مهدهای کودک‌ تذکر داد.

رجبی نماینده مینودشت به وزیر نیرو در خصوص تسریع در آبرسانی به روستاهای شهرستان کلاله و مراغه تپه، به وزیر ورزش و جوانان در خصوص تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سالن‌های ورزشی روستایی شهرستان مینودشت، کلاله و مراغه تپه و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های حوزه انتخابیه و تسریع در برقراری مجدد پرواز فرودگاه کلاله تذکر داد.

شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به رئیس‌ جمهور در خصوص تسریع در تعیین تکلیف مسئولان در خصوص نحوه پاسخگویی به جمعیتی از غرب استان مازندران که به جهت خرابی‌های ناشی از برف خانه‌نشین شده‌اند و در مساجد، چادر و یا منازل دیگران سکونت دارند و به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص برخورد نامناسب شرکت‌های بیمه‌ای که به تعهدات خود در خصوص خسارت دیدگان غرب استان مازندران عمل نکرده‌اند، تذکر داد.

جعفری، فیاض، رحماندوست نمایندگان بجنورد، نور و تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص علت عدم تخصیص مناسب اعتبارات بودجه‌ای به بخش قرآنی با توجه به اهمیت فوق‌العاده فعالیت‌های قرآنی و معارف تذکر داد.

نوری نماینده شوش به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رسیدگی به آمار بالای تصادفات تلفات جانی در جاده شوش دانیال به دزفول و شوش دانیال و به روستاها و پل شهید ناجیان به علت عدم رعایت اصول ایمنی راه‌های مواصلاتی تذکر داد.

جدگال نماینده چابهار به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم اجرای مصوبه ۲ هزار هکتاری اراضی ملی شده صنایع طبیعی چابهار و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم رسیدگی به راه‌های روستایی تلنگ تذکر داد.

زاهدی نماینده کرمان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص زدن حکم کاری برای فردی به عنوان مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان که دارای پرونده و محکومیت در محاکمه قضایی است، تذکر داد.

محجوب، قاضی‌پور و محجوب نمایندگان تهران و ارومیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تسلیت به خانواده دو معدنچی که در معادن کوهستانی کرمان درگذشتند و رسیدگی به علت خرابی وسایل سنجش گازهای ممنوعه تذکر دادند.

حسن‌نژاد نماینده مرند به رئیس‌ جمهور و وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص عدم اقدام عملی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل سپرده‌گذاران و سهامداران شرکت تعاونی اعتبار تذکر داد.

احمدی نماینده دهلران به وزیر نیرو در خصوص تعلل در اجرای پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره‌شهر و بدره و به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بهسازی و بازسازی سایت‌های مخابراتی بی‌تی‌اس آبدانان تذکر داد.

مشهدی‌ عباسی نماینده دماوند به وزیر راه و شهرسازی در خصوص دلیل افزایش بی‌رویه قیمت عوارض پردیس به تهران تذکر داد.

صامری نماینده خرمشهر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت عدم دو بانده کردن جاده امام صادق اهواز خرمشهر تذکر داد.

شفیعی نماینده ممسنی به وزیر نفت و کار در خصوص عدم پرداخت عیدی کارگران بر اساس قانون کار شاغل در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز تذکر داد.

چهاردولی نماینده ملایر به رئیس‌ جمهور در خصوص علت عدم برخورد مناسب با شأن خانواده معظم شهدا و ایثارگران از سوی کارکنان این سازمان تذکر داد.

جوکار نماینده یزد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص لزوم توجه به سیاست‌های بالادستی و برنامه پنجم و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولید در داخل تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر نیرو در خصوص ضرورت تأمین روشنایی در طول بزرگراه پردیس برای جلوگیری از تصادفات تذکر داد.

صامری نماینده خرمشهر به وزیر نیرو در خصوص عدم تکمیل پروژه سد خرمشهر تذکر داد.

اسدالهی نماینده تربت جام به وزیر نفت در خصوص تعلل در راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت و سی‌ ان‌ جی شهرستان باخزر تذکر داد.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر ورزش در خصوص لزوم توجه جدی به توزیع عادلانه اعتبارات در سطح روستاهای شهرستان مبارکه و لزوم توجه بیشتر به پروژه نیمه‌کاره ورزشگاه آزادی مبارکه، به وزیر اطلاعات در خصوص علت تعلل و تأخیر در پاسخگویی به مکاتبات نمایندگان مردم از سوی وزارت اطلاعات، به وزیر نیرو در خصوص لزوم بررسی علت بی‌احتیاطی‌ها در توزیع اعتبارات حوزه برق در سطح کشور و به وزیر بهداشت در خصوص لزوم توجه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و حل مشکلات بهداشتی مردم شهرستان مبارکه تذکر داد.

محمدی نماینده قزوین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با توجه به قانون مصوب و به وزیر تعاون در خصوص ضرورت استخدام مربیان فنی و حرفه‌ای با توجه به قانون مصوب تذکر داد.

هروی نماینده قائنات به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص نوآوری و خلاقیت در عرصه‌های اقتصاد که به تازگی اقدام به برخی امور حاشیه‌ساز همچون برگشت سهام واگذار شده به سازمان تامین اجتماعی پس از چهار سال نماینده که جای بسی ‌تأسف است، تذکر داد.

کارخانه‌ای نماینده همدان به وزیر صنعت در خصوص ضرورت برنامه‌ریزی و تحول اساسی در فرآوری ذخایر عظیم کشور در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص ضرورت برنامه‌ریزی برای تسهیل و رفع موانع ورود نقدینگی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی کشور به چرخه توسعه و پیشرفت صنعتی و رفاه اجتماعی کشور با تکیه بر دانش داخل در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تذکر داد.

آصفری نماینده اراک به وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه به موارد پرورش و تربیتی از لحاظ تأمین بودجه، به وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی در خصوص جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت کود شیمیایی برای کشاورزان، به وزیر بهداشت در خصوص تأمین پزشک در روستاهای شهرستان خنداب و کمیجان و رعایت عدالت در توزیع پزشک در کشور در سطح روستاها و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام معلمان پیش‌دبستانی در استان مرکزی با توجه به کمبود نیروی انسانی در استان تذکر داد.

حسینی نماینده قائم‌شهر به وزیر تعاون در خصوص اجرای قانون همسان‌سازی برای مستمری‌بگیران تذکر داد.

اسماعیل‌نیا نماینده کاشمر به وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس‌ جمهور در خصوص بخشنامه اخیر بانک مرکزی در خصوص ایفای تعهدات ارز عمل نمی‌شود.

فلاحی باباجان نماینده اهر به وزیر ورزش و جوانان در خصوص تسریع در احداثمیدان ورزشی شهر هریس تذکر داد.

احمدی لاشکی نماینده نوشهر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص عدم تعیین تکلیف اساتید حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای تذکر داد.

فلاحی باباجان نماینده اهر به رئیس‌ جمهور در خصوص دستور نسبت به تکمیل نمای بیرونی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری توسط سازمان گردشگری اقدام عاجل شود تذکر داد.

سوری نماینده سلسله به وزیر نیرو در خصوص تسریع در احداثسد شهرستان دلفان و به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص لزوم توجه و صنایع استان لرستان با تشکیل کارگروه ویژه در این خصوص تذکر داد.

ثروتی نماینده بجنورد به وزیر کشور در خصوص رفع نگرانیهای سرپرستی برنامهریزی استان خراسان شمالی و لزوم نگاه قانونی آن تذکر داد.