تهران این بار در ترافیک وزرای اروپایی!

به گزارش افکارنیوز، ماه پایانی سال جاری شمسی، تهران میزبان چند تن از وزرای خارجه اتحادیه اروپا و همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه است.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان قرار است جمعه شب(۹ اسفند ماه) به تهران بیاید و در مدت سه روز حضورش با محمدجواد ظریف همتای ایرانی و دیگر مقامات عالی‌رتبه کشورمان به رایزنی و تبادل نظر در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بپردازد.

کاترین اشتون هم ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفری دو روزه به تهران دارد و پس از آن، تهران ۲۴ اسفند ماه میزبان «اونگلوس ونیزلوس» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه یونان است که در رأس هیئتی سفری دو روزه به تهران خواهد داشت.

بعد از آغاز به کار دولت یازدهم، تهران میزبان اولین وزیر خارجه اتحادیه اروپا بود.

خانم «اما بونینو» رئیس دستگاه دیپلماسی ایتالیا اولین وزیری بود که راهی تهران شد. او ۳۰ آذر ماه به منظور انجام سفری ۲ روزه و در پاسخ به سفر اخیر محمدجواد ظریف به رم، به تهران آمد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ۲۸ آبان‌ماه و پیش از نشست ژنو ۳ سفری چند ساعته به رم داشت و با همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

«کارل بیلد» وزیر خارجه سوئد دومین وزیر اروپایی بود که به تهران آمد. او که ۱۴ بهمن وارد ایران شد سفری یک روزه به اصفهان داشت و سپس به تهران بازگشت و با همتای ایرانی خود و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این اول سفر وزیر خارجه سوئد به ایران بعد از ۱۳ سال بود.

دیدیر ریندرز معاون نخستوزیر و وزیر خارجه بلژیک نیز سومین وزیر اروپایی بود که سوم اسفند ماه به تهران سفر کرد.