به گزارش افکارنیوز، هرچند قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت اما به دلیل نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی چین و اظهارات رئیس جمهور موقت اوکراین در مورد قرار گرفتن این کشور در آستانه نکول در پرداخت بدهی ها، همچنان در نزدیکی بالاترین رقم ۴ ماه اخیر باقی ماند.

افزایش حجم دارایی های صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا نیز می تواند نشان دهنده افزایش مجدد علاقمندی سرمایه گذاران به بازار فلز زرد باشد، هرچند قیمت طلا قبل از افزایش بیشتر، باید سطوح مقاومت فنی مهمی را پشت سر بگذارد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا پس از رسیدن به ۱۳۳۸ دلار و ۶۰ سنت در روز دوشنبه که بالاترین رقم از اکتبر گذشته تاکنون بود، امروز ۴ دلار کاهش یافت و به ۱۳۳۴ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

ویکتور تیانپریا، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور به رویترز گفت: «من فکر می کنم بازار اکنون در حال فشار وارد آوردن برای عبور از مرز حدود ۱۳۴۰ دلار است و پس از آن باید از مرز ۱۳۵۰ دلار هم عبور کند.»

وی افزود: «اگر ما همچنان شاهد تداوم آشفتگی ها در اوکراین باشیم، من فکر می کنم این یکی از عوامل اصلی ای است که می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود.»
رئیس جمهور برکنار شده اوکراین روز دوشنبه به ارتکاب جرم کشتار جمعی متهم شد و این در حالی است که در کیف، رهبران جدید این کشور به دنبال دریافت کمک های فوری از غرب جهت جبران حذف کمک های روسیه هستند. روسیه از سرنگونی دولت متحد خود در اوکراین ناخشنود است.

طلا همواره در زمان بروز بحران های سیاسی و اقتصادی، یکی از سرمایه گذاری های مطمئن به شمار می رود.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش ۰.۴۱ درصد افزایش یافته و از ۷۹۸.۳۱ تن در روز جمعه به ۸۰۱.۶۱ تن در روز دوشنبه رسیده است.