پرواز ۵ جنگنده صهیونیستی بر فراز آسمان لبنان

به گزارشافکارنیوز،پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط» اظهار کرد: ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای از نقض حریم هوایی این کشور از سوی ۵ جنگنده رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش ساعت ۲۱:۵۰ شب گذشته به وقت لبنان، ۴ فروند جنگنده صهیونیستی آسمان لبنان را نقش کردند و بر فراز دو منطقه «بعلبک» و «الهرمل» پرواز کردند و پس از آن در سال ۲۲:۲۵ آسمان لبنان را ترک کردند.

در ساعت ۱۱:۱۵ دیروز نیز یک جنگنده صهیونیستی از بالای شهرک «الناقورة» وارد آسمان لبنان شد و پس از پرواز بر فراز مناطق «ریاق»، «بعلبک»، «الهرمل»، «بیروت» و حواشی آن در ساعت ۰۰:۱۵ لبنان را ترک کرد.

صهیونیست‌ها تقریبا هر روز حریم هوایی لبنان را نقض می‎کنند.

دولت لبنان و جنبش مقاومت حزب‎الله و نیروهای سازمان ملل متحد مستقر در این کشور موسوم به یونیفل، بارها پرواز هواپیماهای رژیم اسرائیل بر فراز لبنان را محکوم و اعلام کرده‎اند که این اقدام رژیم مذکور نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و نقض حاکمیت لبنان محسوب می‎شود.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که به موجب آن تعرض رژیم اسرائیل در سال ۲۰۰۶ میلادی به لبنان متوقف و آتش بس برقرار شد، تل‎آویو را ملزم می‎کند که به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان احترام گذارد.

لبنان در سال ۲۰۰۹ میلادی با تنظیم شکایتی در سازمان ملل متحد علیه رژیم اسرائیل، هفت هزار سند را در خصوص تعرض رژیم مذکور به خاک این کشور ارائه داد.