به گزارش افکارنیوز، وزیر امور خارجه و جمعی از معاونانش امروز میهمان رئیس رسانه ملی و شورای معاونان این سازمان شدند.

محمدجواد ظریف پس از این نشست محورهای گفت و گو با مدیران رسانه ملی را برای خبرنگاران تشریح کرد.

وی گفت: در این گفت و گو شیوه های کارمان در حوزه سیاست خارجی، مبانی کاربردی در پی گیری اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی، و محورهای عمده مذاکرات هسته ای را برای میزبانانمان تشریح کردیم. وی افزود دوستان ما در صدا و سیما نیز علاوه بر شنیدن نظرات و سخنان ما، پیشنهاد های خوبی برای همکاری بیشتر وزارت امور خارجه و رسانه ملی مطرح کردند.

محمد جواد ظریف ضمن قدردانی از میزبانی رئیس رسانه ملی، اظهار امیدواری کرد نتایج خوب این نشست را در تعاملات آینده وزارت امور خارجه و صدا و سیما شاهد باشیم. وی افزود: هماهنگی هایی در این جلسه صورت گرفت که انشاالله در خدمت به اهداف جمهوری اسلامی به کار گرفته خواهد شد.

در نشست وزیر و مسئولان وزارت امور خارجه با رئیس و معاونان رسانه ملی، آخرین تحولات مذاکرات هسته ای و راههای گسترش هماهنگی حرفه ای دستگاه دیپلماسی کشور و صدا و سیما بررسی شد.

وزیر امور خارجه در این نشست چهار ساعته، با تشریح و توضیح روند مذاکرات هسته ای با پنچ به علاوه یک تأکید کرد: دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران حتی در صورت حل مسئله هسته ای پایان نخواهد یافت چرا که آنها دنبال تبدیل ایران از یک کشور آرمانی به یک کشور دیگر هستند.

آقای ظریف با تشکر صمیمانه از حمایتهای رسانه ملی از فعالیتهای دستگاه دیپلماسی و فرصتهای نامحدودی که صدا و سیما برای ارتباط با افکار عمومی در اختیار مسئولان وزارت امور خارجه قرار می دهد تأکید کرد: مؤلفه اصلی قدرت در معادلات نوین و پایدار دیپلماسی، ارتباط و تکیه بر مردم است و به همین علت استفاده از فرصتهای ایجاد شده در صدا وسیما، برای وزارت خارجه بسیار مهم و مغتنم است.

وزیر امور خارجه با اشاره به چند دور مذاکره پیش بینی شده تا تیر ماه ۹۳ میان ایران و ۱ + ۵ گفت: در پایان مذاکرات همه تحریمهای ناعادلانه و ظالمانه ایران باید برچیده و حقوق هسته ای ملت باید محقق شود ما نیز همچنانکه همیشه گفته ایم اثبات می کنیم که بدنبال تولید سلاح اتمی نبوده و نیستیم.

در این نشست، رییس رسانه ملی نیز با تأکید بر تداوم سیاست حمایتی رسانه از فعالیتهای دیپلماتیک کشور گفت: این نگاه تبیینی و حمایتی در آینده نیز در چارچوب وظایف کلان و قانونی صدا و سیما ادامه خواهد یافت چرا که صدا وسیما این را یک وظیفه ملی قلمداد می کند.

در این جلسه که با پرسش و پاسخ و هم اندیشی همراه بود، معاونان و مدیران رسانه ملی نیز با بیان پیشنهادها و مطالبی، پیگیری سؤالات و پاسخگویی به شبهات مردم و منتقدین را فرصتی برای وزارت امور خارجه در جلب بیشتر و اقناعی مردم توصیف کردند.

در این جلسه آقای عراقچی و دیگر معاونان وزیر امور خارجه نیز با بیان توضیحاتی پیرامون روند مذاکرات هسته ای بر ضرورت ارتباط قوی تر و گسترده تر وزارت امور خارجه و صدا وسیما تأکید کردند و در این زمینه پیشنهادهایی مطرح کردند.

در پایان این نشست وزیر امور خارجه از تقویت هماهنگی این وزارتخانه با رسانه ملی خبر داد.

محمد جواد ظریف، نشست با رئیس و مدیران صدا وسیما را فرصتی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در این نشست بحثهای بسیار خوبی در حوزه سیاست خارجی و پیگیری اهداف این حوزه مطرح شد.

ظریف، تشریح محورهای عمده مذاکرات هسته ای و نحوه اطلاع رسانی مناسب در حوزه هسته ای و عرصه سیاست خارجی را از موضوعات مطرح در نشست مشترک مسئولان این وزارتخانه با مسئولان رسانه ملی برشمرد.

ظریف گفت: در این نشست از دیدگاههای مدیران صدا و سیما بهره مند شدیم، مدیران رسانه ملی نیز دیدگاههای همکاران بنده را درباره نحوه پیگیری موضوعات شنیدند که امیدوارم در پی این مباحث، رابطه نهادینه ای میان ما و صدا و سیما ایجاد شده باشد.

وزیر امور خارجه گفت: مقرر شد گفتگوها میان مدیران دو دستگاه به شکل نوبتی در وزارت امور خارجه و صدا و سیما ادامه یابد تا هماهنگی ای که در این جلسه تقویت شد در آینده نیز در خدمت اهداف کشور و منافع ملی قابل بهره برداری باشد.