۷ کلید طلایی برای زن و شوهرها

به گزارش افکارنیوز، آرامش در زندگی زناشویی یعنی داشتن رابطه هماهنگ و به دور از مناقشات و مشاجرات. اگر خواهان این آرامش هستید ابتدا از خود بپرسید: آیا به درستی می دانید معنای آرامش در زندگی زناشویی شما چیست؟ چه عاملی بیش از هر چیز می تواند آرامش را به رابطه شما و همسرتان برگرداند و چرا؟ شما از همسرتان چه انتظاری دارید؟ آیا اصلاً با او در این رابطه صحبت کرده اید؟ آخرین باری که سعی کردید برای ایجاد آرامش و صلح کاری انجام دهید چه زمانی بود؟ به نظر شما در ازدواج مناسب، زن و شوهر همیشه با هم هماهنگ هستند؟ آیا امکان دارد بعد از ۲۵ یا ۵۰ سال زندگی مشترک هیچ دعوایی بین آنها صورت نگرفته باشد؟ این امکان غیر ممکن به نظر می رسد و اغلب زن و شوهرها مرتب با هم بحثو مشاجره دارند. این خیلی طبیعی است چون هر انسان طبیعی ممکن است گاهی حرف اشتباهی بزند و علائق خود را بر دیگری ترجیح دهد! اما وقتی در زندگی، آرامش برقرار باشد وضعیت خیلی خوب است. این زندگی چیزی شبیه به بهشت می شود. اینجاست که وقتی فرد به همسرش نگاه می کند او را سراسر زیبایی و لطف می بیند. اگر شما هم دوست دارید در چنین موقعیتی قرار بگیرید می توانید از این راهکارهای تجدید آرامش در زندگی مشترک استفاده کنید:

۱. بگویید «دوستت دارم». مهم نیست همسر شما چند بار تاکنون این جمله را از دهان شما شنیده است. شنیدن مجدد آن البته اگر با اطمینان و مسئولیت پذیری همراه باشد باز هم می تواند محیط خانوادگی شما را پر از عشق و علاقه کند.

۲. بگویید «ببخشید» حتی اگر نمی دانید چه کار کرده اید که باعثخشم و ناراحتی همسرتان شده اید باز هم بگویید «ببخشید». البته باید بدانید لحن ببخشید گفتن هم اهمیت خیلی زیادی دارد.

۳. گاهی اوقات تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک سرگرمی و تفریح است؛ چیزی که حواس شما را به خود جلب کند و سرگرم تان سازد. برای این کار برای همسرتان یک هدیه بخرید. هدیه ای که می دانید همسرتان به آن نیاز دارد یا دوست دارد آن را داشته باشد. این هدیه را می توانید خریداری کنید ولی اگر خودتان با دست خود چیزی برای همسرتان درست کنید تاثیر زیادتری دارد. مهم این است که همسرتان احساس کند و بفهمد که شما برایش وقت گذاشته اید و به او فکر می کنید.

۴. گاهی باید محیط را برای ایجاد آرامش مهیا کنید. یک برنامه اختصاصی برای خودتان(دو نفر) بریزید. بهتر است این برنامه در جایی باشد که به راحتی بتوانید احساسات خود را بیان کنید. دقت کنید خلق یک محیط مناسب نیازمند برنامه ریزی دقیق، کمی خلاقیت و روی خوش است.

۵. مواقعی وجود دارد که تنها راه برای ایجاد صلح و آرامش در خانواده آن است که آرامش را شخصاً به وجود بیاورید. شما باید کاری کنید که ثابت کند برای همسرتان بیشتر از هر موضوع و شخص دیگری ارزش و اهمیت قائل هستید. کارهای زیادی می توان انجام داد مثلاً آشپزخانه را تمیز کنید، لوله گرفته ظرفشویی را درست کنید، به بچه ها رسیدگی کنید، آنها را به حمام ببرید و یا بخوابانید. منظور این است که به همسرتان نشان دهید دوست دارید کار مهمی برایش انجام دهید و زحمتش را کمتر کنید.

۶. گاهی آرامش نداشتن در زندگی زناشویی هیچ ارتباطی با شما و کارهایتان ندارد، بلکه این خود همسرتان است که احساس خوبی نسبت به خودش ندارد. در این گونه مواقع بهترین کار آن است که یکی از حسن های بزرگ همسرتان را پیدا کنید و به تحسین آن بپردازید. این خوبی ها را به او یادآوری کنید. البته باید حرف هایتان واقعی و درست باشند و واقعاً همسرتان آن حسن را دارا باشد. چه کسی بهتر از شما می تواند خوبی همسرش را بزرگ نمایی کند و به تشویق او بپردازد؟!

۷. آخرین راهکار، بسیار مهم و مفید است و آن قدرت یک لمس ساده، پر از مهربانی و با فکر می باشد. گاهی دست گذاشتن روی دست همسرتان برای رفع خستگی اش بهترین و با ارزش ترین احساسات را به او منتقل می کند و تمام تنش ها را مثل آب روی آتش از بین می برد.

آرامش/ شماره ۲۱/ نيمه اول اسفند ماه ۹۲/ دکتر بهروز ايماني/ صفحه ۱۶