به گزارشافکارنیوز،تقریبا از زمانی که بحران داخلی در سوریه آغاز شد هر از چندگاهی اخباری درباره همکاری نزدیک صهیونیست ها و تروریست های مسلح در سوریه به گوش می رسید. همکاری بین رژیم صهیونیستی و گروه مسلح تروریست در سوریه امری تعجب برانگیز نیست و درمان تروریست های زخمی در بیمارستان های این رژیم نیز امر جدیدی به نظر نمی رسد. سوال های زیادی وجود دارد مبنی بر این که هدف رژیم صهیونیستی از کمک به تروریست های سوری چیست؟ به خصوص این که مقامات این رژیم پوشش رسانه ای بین المللی شدیدی را درباره حضور تروریست ها در بیمارستان های اسراییل برای درمان آغاز کرده‌اند. البته این پوشش رسانه ای قوی برنامه ریزی شده و با هدف دادن دلگرمی به مخالفان سوری حتی تروریست های وابسته به القاعده و جبهه النصره است. در این گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به مزدوران نتانیاهو می‌پردازیم:

" صدقی المقت " یکی از اسرای سوری آزاد شده از زندان های رژیم صهیونیستی است. وی در صفحه شخصی خود در پایگاه اینترنتی فیس بوک به توجهی که مراکز بهداشتی و پزشکی اسراییل به تروریست های مجروح و زخمی شده در جنگ سوریه می کند، اشاره کرده است. المقت توانسته است تصاویر مخفی را با استفاده از دوربین تلفن همراهش از حضور این تروریست ها در بیمارستان های اسراییل بگیرد.


وی در صفحه اینترنتی خود نوشته است در داخل بیمارستان اسراییلی صفد، نظامیان صهیونیستی وجود دارند و از اتاق هایی که در آن ها جنایتکاران و خیانتکاران و تروریست های زخمی در جنگ سوریه بستری هستند مراقبت می کنند. المقت تاکید کرد وقتی تروریست های مسلح سوریه دیدند من در حال عکس گرفتن از آن ها هستم یکی پشتش را به من کرد. دیگری دستش را جلو صورتش گرفت و دیگری ملحفه موجود روی تخت را روی سرش کشید. آنان به زبان انگلیسی می گفتند N۰…No و پزشک شیفت را صدا می زدند ولی من هیچ توجهی به آنان نکردم و به گرفتن عکس ادامه دادم.

این اسیر آزاد شده سوری در صفحه اینترنتی خود ذیل عکس های مربوط به تروریست ها چنین نوشت که آیا اینان " انقلابیون ناتو " هستند و آیا این انقلابی برای دموکراسی تحت حراست اسراییلی است!!! رسانه های رژیم صهیونیستی خود نخستین طرفی بودند که اذعان کردند رژیم صهیونیستی زخمی های ترویست های سوریه را در بیمارستان های خود بستری و درمان می کند و خود به رسانه های خارجی اجازه داد به فلسطین اشغالی بروند و مصاحبه هایی را با این تروریست ها بگیرند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص چندی قبل اعلام کرد که ارتش این رژیم ۵ نفر از اعضای ارتش ازاد سوریه را که زخمی شده بودند در بیمارستان های خود(اسراییل) درمان کرد. عده ای به صورت سرپایی درمان شدند و تعدادی دیگر برای درمان های عمیق تر به بیمارستان صفد منتقل و در آن بستری شدند. بیش از ۳۰۰ نفر سوری از مرزهای اسراییل عبور و وارد خاک فلسطین اشغالی شدند ولی این عملیات نقض با موافقت و هماهنگی ارتش اسراییل صورت گرفت و آمبولانس های اسراییلی آماده انتقال این افراد به بیمارستان بودند.


در واقع رژیم صهیونیستی از این زخمیان بهره وری سیاسی در جهت منحرف کردن افکار عمومی می کند و خودش را به عنوان یک حامی حقوق بشر معرفی می کند. عجب روزگاری است که اسراییل به جای کمک به کودکان و زنان سوری و ارسال کمک های دارویی و غذایی برای آنان، از تروریست های سوریه که همین زنان و کودکان را می کشند حمایت می کند و خود را به عنوان یک حامی بشردوستانه معرفی می کند.

ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که یک مرکز نظامی متعلق به خود را در منطقه اشغالی جولان به یک مرکز بهداشتی و پزشکی برای تروریست های زخمی شده در سوریه تبدیل کرده است تا در آن درمان شوند و اگر به طور عمیق زخمی شده بودند در همین مکان درمان اولیه روی آنان صورت گیرد و سپس به بیمارستانی در داخل اسراییل منتقل شوند.



ارتباط بین رژیم صهیونیستی و تروریست های سوری به همین جا ختم نمی شود بلکه بسیار فراتر از کمک های بهداشتی و پزشکی است تا جایی که افسران اتریشی که در چارچوب نیروهای بین المللی در مناطق اشغالی جولان مستقر هستند پیشتر در گفتگو با روزنامه لبنانی المنار گفتند دو طرف صهیونیستی و تروریست ها اتاق های فکرمشترکی دارند و از همین جا علیه دولت و ملت سوریه توطئه می کنند. بدون تردید ارتش آزاد و تروریست های مسلح سوری با ارتش اسراییل زدو بند و همکاری دارند. تاکنون بیش از ۲۰۰ تروریست زخمی شده در سوریه برای درمان به بیمارستان های اسراییل منتقل شده اند. این اقدام ارتش اسراییل سر و صدای زیادی در داخل رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است زیرا در حالی همه امکانات و تجهیزات پزشکی در اختیار تروریست های سوری قرار می گیرد که بسیاری از نظامیان اسراییلی خود از خدمات بهداشتی و پزشکی به علت بحران مالی محرومند. رژیم صهیونیستی ادعا می کند که هیچ دخالتی در جنگ سوریه ندارد و نقش بی طرفی را اتخاذ کرده است در حالی که پرواضح است چنین ادعایی از اساس باطل است. در واقع رژیم صهیونیستی با کمک به مخالفان سوری در پی بهبود بخشیدن به وجهه کریه و ننگین خود در میان امت عربی است.

اسراییل از همه توان رسانه ای و تبلیغاتی خود بهره برده است تا این دیدگاه را که دشمن جهان عرب و رژیمی اشغالگر است را در اذهان بین المللی به خصوص عربی تغییر دهد. امروز حدود چند صد تروریست وابسته به جبهه النصره در بیمارستان نهاریا نزدیک عکا در شمال فلسطین اشغالی بستری هستند.

همکاری نظامی رژیم صهیونیستی با تروریست های سوریه بر کسی مخفی نیست. زیرا بسیاری از سلاح ها و تجهیزات ضبط شده از تروریست های سوری نشان می دهد که ساخت اسراییل است. بسیاری از تجهیزات بی سیم و باسیمی که در منطقه راهبردی القصیر کشف و ضبط شد نیز ساخت رژیم اسراییل بود. اصلا تجهیزات صهیونیستی بخشی از مهمات و تجهیزات موجود در دسترس مخالفان سوری است. یکی از دلخوشی های همین تروریست ها کمک های رژیم صهیونیستی است. تروریست های سوریه در واقع همان عروسک های خیمه شب بازی در دست صهیونیست ها هستند و در جهت تحقق منافع اسراییلی ها در سوریه می جنگند زیرا بویی از انسانیت و اخلاق و دموکراسی نبرده اند تا بخواهند داعیه دار دموکراسی و ازادی برای ملت سوریه شوند.

هدف مشترک تروریست ها و صهیونیست ها تضعیف سوریه، ارتش سوریه و سرنگونی نظام حاکم بر آن به خاطر حمایتش از مقاومت است. برای روشن تر شدن موضوع به برخی از اسناد و شواهد موجود اشاره می کنیم:
سایت صهیونیستی " والا " فاش کرد: شهر استانبول ترکیه روز ۷ نوامبر ۲۰۱۳ میزبان " یاکوب(یعقوب) مَرجی " عضو کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) و " محمد عدنان " از سران مخالف سوریه بود. سایت " والا " تأکید کرد که " یاکوب مرجی " رئیس حزب شاس و " محمد عدنان " رئیس گروه موسوم به " اتحاد انقلابیون داخل سوریه " با یکدیگر دیدار کردند و این برای نخستین بار است که دیداری بین یک عضو کنست با یکی از سران مخالف سوریه انجام می شود. این دیدار با تلاش " ایوب قرا " معاون وزیر توسعه منطقه " نقب " در جنوب اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برگزار شد. مرجی در این دیدار با ادعای اینکه " نظام سوریه در حال کشتار مردم این کشور است " مدعی شد که رژیم صهیونیستی به صلح با سوریه می‌اندیشد.


محمد عدنان نیز در این دیدار گفت: " اسرائیل دشمن نیست، بلکه شریک مخالفان سوری برای مبارزه با بشار اسد، ایران و حزب الله لبنان است. " ایوب قرا اعلام کرد که " دیدارهای دیگری را برای تقویت روابط اسرائیل و سوریه انجام خواهد داد ". این در حالی است که به تازگی یکی از افسران ارشد فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد همکاری رژیم صهیونیستی با مخالفان و گروه های مسلح در سوریه فراتر از ارائه خدمات درمانی و پزشکی است. ارتش رژیم صهیونیستی در مرز بلندی های اشغالی جولان سوریه خدماتی را مانند بستری و درمان به عناصر گروه های تروریستی مخالف سوریه ارائه می‌دهد. گزارشها حاکی است که ۱۶۰۰ عضو مجروح گروه های تروریستی فعال در سوریه، در مراکز درمانی رژیم صهیونیستی بستری شده اند. مهمترین مساله ای که این افسر صهیونیستی در مصاحبه با سایت خبری صهیونیستی والا به آن می‌پردازد، ارتباط مسئولان رژیم اشغالگر قدس با نمایندگان گروه های تروریستی در بلندیهای اشغالی جولان برای بررسی مسائلی مانند آمادگی برای سرنگون کردن نظام سوریه است.

این افسر ارشد فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی افزود برخی از این هزار و ششصد عضو مجروح گروه های مسلح نزدیک مرزهای سوریه درمان شدند و برخی دیگر به علت وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان های شمال اسرائیل منتقل شدند که همه این امور از طریق نمایندگان گروه های مسلح انجام می‌شود.

این افسر صهیونیست خاطرنشان کرد اتباع کشورهای خاورمیانه و غربی در مناطق ِ تحت کنترل گروه‌های مسلح حضور دارند ولی این افراد هیچ اقدام خصمانه ای علیه ما(رژیم صهیونیستی) انجام نمی دهند و به نفع آنها نیست که با ما درگیر شوند.

این پایگاه اینترنتی افزود: بنی گانتز فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً از یگان های نظامی مستقر در بلندهای اشغالی جولان بازدید کرده است. همچنین به تازگی تصاویری از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تروریستهای تحت درمان در بیمارستانهای نظامی این رژیم منتشر شده است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با افشای آموزش و آماده سازی فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه زیر نظر ارتش این رژیم، آخرین نقاب را از چهره ائتلاف دوحه برداشت و آن را رسوا کرد.

روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از پایگاه گلوبال ریسرچ اعلام کرد: رابطه بین گروه های تروریستی مسلح در سوریه با رژیم صهیونیستی مثل روز روشن است. این روزنامه فاش کرد " عبدالله البشیر النعیمی " فرمانده گروه موسوم به ستاد ارتش آزاد سوریه در ارتش رژیم اشغالگر آموزش دیده و آماده شده است. این روزنامه افزود پس از آن که البشیر زخمی شد و در یکی از بهترین بیمارستان های رژیم صهیونیستی تحت درمان قرار گرفت، خبر مرگ وی و دفن او در درعا اعلام شد تا حضور وی در اسرائیل پنهان بماند و پس از آن به عنوان فرمانده گروه های تروریستی که سوری ها را می کشند و خون آنها را می ریزند، منصوب شود. نکته قابل توجه همزمانی انتصاب البشیر النعیمی به ریاست ستاد ارتش آزاد با تبادل پیام های دوستی و تشکر بین سران ائتلاف دوحه با دشمن صهیونیستی به سبب کمک هایی است که در اختیار عناصر تروریستی در میدان جنگ قرار می دهد. آخرین مورد از این کمک ها و حمایت‌ها را می توان در عیادت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از زخمی‌های تروریست‌ها در بیمارستان‌های اسرائیل مشاهده کرد.


اطلاعات موجود حاکی از آن است که حوادثجاری در سوریه بخصوص در حوران، زیر نظر آمریکا و اسرائیل و بر اساس دستورات آنها اداره می شود. آنها همه فعالیت ها و تحرکات تروریست ها را تحت کنترل خود دارند و اهداف را برای آنها مشخص می کنند و می کوشند از این طریق ارتش سوریه را تحت فشار قرار دهند زیرا این ارتش اولین دشمن اسرائیل است و این رژیم از پیروزی های آن هراس دارد.

در همین چارچوب پایگاه صهیونیستی والا به نقل از یک افسر ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد تماس ها و هماهنگی هایی بین ائتلاف دوحه و محافل امنیتی اسرائیل وجود دارد و تعداد زیادی از تروریست هایی که در بیمارستان‌های اسرائیل درمان شده اند به انجام اقدامات تروریستی در داخل سوریه بازگشته اند. وی افزود هزینه درمان این افراد را رژیم وهابی آل سعود و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و سازمان های یهودی تامین می کنند. بدین ترتیب رژیم صهیونیستی با افشای این که فرد موسوم به فرمانده ارتش آزاد زیر نظر ارتش رژیم اشغالگر آموزش دیده و برای این کار آماده شده است، آخرین نقاب را از چهره ائتلاف دوحه و تروریست های آن برداشت تا این ائتلاف را که با رژیم صهیونیستی همدست است رسوا کند.

تحولات جاری در سوریه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی مداخله مستقیم خود را در جنگ سوریه افزایش داده است. دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیمارستانی صحرایی در منطقه اشغالی جولان که مجروحان گروه های مسلح مخالف نظام سوریه در آنجا درمان می شوند؛ از یک سو تلاشی برای ترمیم وجهه بین المللی اسرائیل بود و از سوی دیگر نشان داد مداخله اسرائیل در بحران سوریه از طریق مرزهای جنوبی این کشور افزایش یافته است. این اقدام همچنین نشان دهنده نفوذ فزاینده اسرائیل در داخل گروه های مخالف نظام سوریه است. به این ترتیب بعید نیست انتصاب البشیر به عنوان فرمانده ارتش آزاد با دوره ای که او در اسرائیل سپری کرده است مرتبط باشد.

شایان ذکر است البشیر قبلا فرماندهی ارتش آزاد سوریه را در استان قنیطره در جنوب سوریه برعهده داشت. سپس فرمانده عملیات ارتش آزاد شد و در نهایت ریاست شورای فرماندهی ارتش آزاد را به دست گرفت. این تحولات با تلاش اسرائیل برای احداثدیوار مرزی در جنوب سوریه همزمان شد. اسرائیل امیدوار است با احداثاین دیوار، افراد مسلح مخالف نظام سوریه بتوانند از مناطق تحت کنترل اشغالگران در برابر تحولاتی که در جبهه های جنگ در سوریه روی می دهد محافظت کنند. اسرائیل قبلا نیز تجربه مشابهی با ارتش آنتوان لحد در جنوب لبنان داشته است.


در کنار تحولاتی که در جبهه های جنوبی سوریه روی داده است منابع نظامی در استان های درعا و سویدا از دستیابی افراد مسلح به خمپاره اندازهای ساخت آمریکا و موشک اندازهای جدید خبر داده اند. منابع امنیتی و ساکنان مناطق مرزی اردن با سوریه نیز از حرکت گسترده کامیون ها و خودروهای حامل افراد مسلح از اردن به درعا و سویدا خبر دادند. این تحولات پس از آن رخ داد که آمریکا از توافق با متحدانش برای افزایش کمک به گروه های مسلح خبر داد. به این ترتیب واشنگتن وظیفه تامین تسلیحات افراد مسلح را بر عهده خواهد داشت و ریاض نیز هزینه مالی آنان را پرداخت خواهد کرد و امان نیز افراد مسلح را به داخل سوریه منتقل خواهد کرد.

* نتیجه‌گیری:
رژیم صهیونیستی در واقع برای ناکام گذاشتن پیروزی‌های پی در پی ارتش سوریه در جنگ با عناصر مسلح تروریست تلاش می کند. از جمله این تلاش ها حمله جنگنده های این رژیم به مناطق مرزی سوریه و همسویی این رژیم با مخالفان سوری می باشد. واقعیت این است که چنین اقدامی از سوی اسرائیل بیانگر دخالت آشکار در بحران سوریه است، زیرا هر زمانی که ارتش سوریه به پاکسازی مناطق مهم از وجود عناصر تروریستی نزدیک می شود، می بینیم که اسرائیل وارد عمل می شود و این نخستین بار نیست که دست به چنین اقدامی می زند. هم اکنون اسرائیل به طور آشکار و بدون هر گونه پنهان کاری با عناصر مسلح همکاری می کند و بازدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از مجروحان مخالفان مسلح در بیمارستان صحرایی نمونه روابط میان دو طرف است.

واقعیت این است که اسرائیل پیش از این به اشکال دیگر تلاش کرد با اجرای بمباران از پیشروی ارتش سوریه در برخی مناطق جلوگیری کند، اما اگر اسرائیل به طور مستقیم وارد جنگ علیه سوریه نشود، تحت فشار قرار گرفتن ارتش سوریه بعید به نظر می رسد. اما اگر اسرائیل مستقیما وارد بحران شود و تلاش کند در معادله جنگ علیه افراد مسلح، ارتش سوریه را هدف قرار دهد، می توان گفت شرایط تغییر خواهد کرد و در این صورت جنگ منطقه ای شعله ور خواهد شد، اما همه نشانه ها بیانگر این مسئله است که در حال حاضر جنگ منطقه ای امکان پذیر نیست زیرا قدرت مقاومت برای جامعه جهانی حتی دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی غرب نامشخص است و این بیم وجود دارد که چنین جنگی چه بسا به فروپاشی و محو رژیم جعلی اسراییل از صحنه روزگار منجر شود.

درباره بازگشت تروریست های عرب به کشورهایشان مانند بازگشت نزدیک به چهارصد تونسی به کشورشان باید گفت پیروزی های پی در پی ارتش سوریه بر گروه های تروریستی، اعضای این گروه ها را به شدت در تنگنا قرار داده است. از سوی دیگر رفتارهای ناشایست و خشونت آمیز عناصر مسلح در مناطق مختلف سوریه موجب شد که مردم سوریه از پناه دادن و پذیرش این عناصر خودداری کنند.


حال این سوال مطرح می شود که فراتر از " کفر " گناه دیگری وجود دارد. گناهی از این سنگین تر که ما می بینیم برخی برای درمان به فلسطین اشغالی می روند تا از سوی صهیونیست ها به عنوان کسانی که سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند و ملت فلسطین را آزار و شکنجه می دهند تحت درمان قرار گیرند.

نکته قابل تامل این است که برخی از مخالفان سوری در کمال جسارت و وقاحت از رژیم صهیونیستی و مقامات آْن به خاطر این کمک ها قدردانی می کنند و صهیونیست ها را دوست خود معرفی می کنند. مخالفان سوری و عناصر تکفیری و تروریستی مستقر در سوریه به این حد از خواری و ذلت رسیده اند که اسراییل را دوست خود می دانند. بنابراین هیچ تعجبی ندارد که وزیر بهداشت رژیم اشغالگر قدس نیز از آنان در بیمارستان های صفد، نهاریا و در مناطق مرزی با سوریه در جولان عیادت کند و به آنان درباره درمان مناسب اطمینان دهد.

برای تروریست های زخمی درخواست شفای عاجل کند تا هر چه سریع تر به میدان جنگ در سوریه باز گردند و به نسل کشی ها و خرابکاری های خود ادامه دهند. ما متاسفانه دیدیم و مشاهده کردیم که در جریان دیدار نتانیاهو از تروریست های سوری ، یک عنصر خودفروخته و ذلیل چگونه از دولت اسراییل قدردانی کرد و در کمال تعجب گفت اسراییل بسیار بهتر از اردن به تروریست ها رسیدگی می کند. خب این جای شگفتی ندارد.