به گزارش افکارنیوز، مسعود کرباسیان درباره برنامه‌های سال ۹۳ گمرک اظهار داشت: من امیدوارم بودم یک مقدار وضعم خوب شود تا بتوانم تجهیزات بخرم. البته مناقصه را گذاشته‌ایم و کارها را انجام داده‌ایم، اما باید یک مقدار تشریفات اداری را انجام دهیم.

وی افزود: من فکر می‌کنم خریداری دستگاه‌های ایکس‌ری در برنامه‌های سال آینده قرار داشته باشد، چون باید مناقصه بین‌المللی بگذاریم و در مرزها یک‌سری دستگاه‌های گاماری هم بگذاریم.

رییس‌کل گمرک ادامه داد: روی پلمپ الکترونیکی هم داریم کار می‌کنیم و آن را هم طراحی هم کردیم، چون طراحی آن زمان می‌برد؛ البته طراحی تمام شده و در مرحله مناقصه قرار داریم.

رییس‌کل گمرک تصریح کرد: از سوی دیگر، کارهایی که برای سال آینده داریم، اجرای سامانه جامع گمرکی است. ترانزیت نیز در بحثGPS باید تکمیل شود و تا حدودی هم سیستم‌های ترانزیت هوشمند شود. همچنین سامانه مسافری و سامانه مکانیزه الکترونیکی باید راه بیافتد.

کرباسیان با بیان این‌که بالاخره ما باید یک مقداری حضور گمرک را جدی و پر رنگ کنیم، عنوان کرد: ما دنبال پنجره واحد و پنجره مشترک مجازی هستیم. یعنی کارها به صورت مشترک بین ما و کشورهای دیگر انجام شود؛ به‌طوری که اسناد ورودی ما، اسناد خروجی آنها و اسناد خروجی ما، اسناد ورودی آنها شود.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق دیگری که افتاده، این است که سیستم فعالان مجاز اقتصادی را داریم راه می‌اندازیم. یعنی ما می‌خواهیم به یک عده اعتماد کنیم و بگوییم این‌ها شریک ما هستند و از آنها حمایت می‌کنیم.

رییسکل گمرک با بیان اینکه ما دنبال اين هستيم كه فعالان مجاز اقتصادي را به كشورهاي ديگر معرفي كنيم و بگوييم يكسري امتيازها را به آنها بدهيم، گفت: در عين حال، فعالان آنها را متقابلاً به کمک بگيريم. يعني بگوييم فعالان مجاز اقتصاديتان را به ما معرفي كنيد و به راحتي در كشور ما رفتوآمد كنند. به عبارتي، يك فضاي همكاري متقابل بينالمللي ايجاد كنيم.