کری اقدامات روسیه در قبال اوکراین را محکوم کرد

به گزارشافکارنیوز،شبکه «سی ان ان» اظهار کرد: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، شنبه شب، آنچه را که «حمله و اشغال قلمرو اوکراین توسط فدراسیون روسیه خواند» را محکوم کرد و این در حالی بود که «دیمیتری میدویدیف» نخست‌وزیر روسیه اعلام کرده بود که هیچ تصمیمی درباره اعزام نیرو به اوکراین توسط روسیه اتخاذ نشده است.

روسیه استقرار هزاران نظامی در منطقه کریمه را تأیید نکرده است زیرا روز گذشته در اخبار اعلام شد که نیروهای مسلح و روس زبان با اونیوفورم‌های نظامی در مکان‌های زیرساختی گشت‌زنی می‌کنند.

" ولادیمیر پوتین " رئیس‌جمهوری روسیه طی گفت‌وگویی تلفنی با " باراک اوباما " همتای آمریکایی خود اوضاع در اوکراین را مورد بررسی قرار داده و توجه وی را به اقدامات جنایتکارانه ناسیونالیست‌های افراطی که قدرت را در کی‌یف بدست آورده‌اند، جلب کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که در جریان این مذاکرات تلفنی، رهبر روسیه تاکید کرد که در شرایطی که خشونت علیه روس زبانان در شرق اوکراین و منطقه کریمه در جنوب این کشور در حال افزایش است، مقامات مسکو این حق را برای خویش قائل هستند که از منافع خود و از شهروندان روس زبان در این کشور دفاع کنند.

این گفتوگوی تلفنی به مدت ۹۰ دقیقه به طول انجامید و هر دو نگرانی درباره بحرانهای رو به افزایش در اوکراین را ابراز کردند.