تامین مالی شورشیان سوری از راه فروش اطلاعات

به گزارشافکارنیوز،نشنال اظهار کرد: با تشدید درگیری در مرزهای جنوبی سوریه اخباری مبنی بر صرف صدها هزار دلار از سوی اسرائیل به منظور کسب اطلاعات از شورشیان منتشر شده است.

طبق اظهارات یکی از فرماندهان شورشی آگاه به عملیات‌ در مرز اردن و اسرائیل دست‌کم سه گروه شورشی در جنوب سوریه به صورت مستمر با مقامات اطلاعاتی اسرائیل در تماس بوده و بیش از صدها هزار دلار از رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌اند.

وی به یکی از فرماندهان همکار خود گفت: " شورشیان وقتی با کمبود پول مواجه می‌شوند با اسرائیلی‌ها تماس می‌گیرند. "

سوریه و اسرائیل از دهه ۱۹۴۰ با یکدیگر در جنگ هستند اما بی‌نظمی ایجاد شده در سوریه باعثتغییر شکل دشمنی‌ها و دوستی‌ها در این کشور شده است.

هرچند بسیاری از گروه‌های شورشی در سوریه هچنان موضع ضد اسرائیلی دارند اما برخی عملگرا شده و درصورت کمک به شکست بشار اسد خواستار همکاری با دشمن تاریخی خود هستند.

اسرائیل به صورت مخفیانه اقدام به ارسال کمک‌های دارویی به مخالفان و شورشیان سوری کرده و از این فرصت برای برقرار تماس و کسب اطلاعات استفاده می‌کند.

با توجه به حضور ۶۰ درصد از گروه‌های شورشی در مناطق جنوبی مشخص است که بسیاری از آنها از کمک مالی اسرائیل استفاده می‌کنند.

یکی از فرماندهان شورشی در توجیه همکاری با اسرائیل گفت: " ما هیچ مشکلی با هیچ گروهی که به ما در سرنگونی دولت کمک کند نداریم."