به گزارشافکارنیوز،رحیم ایزد مهر روز شنبه اظهار کرد: این سگ در ساعات اولیه صبح در حاشیه منطقه امیر آباد بوکان در مکانی خود را پنهان می کرد و هنگامی که رهگذران بخصوص کودکان و افراد کهنسال از آنجا عبور می کردند از پناگاه خارج شده و با حمله آنها را زخمی می کرد.

ایزد مهر اضافه کرد: افراد زخمی معمولا از کمر به پایین مورد گزش گرفته و به بیمارستان مراجعه کرده اند.
وی یاد آور شد: تمام افزادی که مورد گزش سگ قرار گرفته اند، واکسن ضد هاری به آنها تزریق شده و پس از مداوای سرپایی مرخص شده اند که حال همه آنها خوب است.

ایزدمهر افزود: برای تلف کردن این سگ ۱۲ نفر در قالب چهار دستگاه خودرو از جمله کارشناسان شبکه بهداشت و دو تیرانداز ماهر بسیج شدند که پس از چند روز موفق شدند سک را تلف کنند.
این کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان افزود: پس از انجام آزمایشات لازم مشخص شد که خوشبختانه این سگ مبتلا به بیماری هاری نمی باشد.

ایزد مهر گفت: با توجه به معضلات و مشکلات ناشی از افزایش تعداد سگ های ولگرد در حواشی شهر بوکان، برنامه اتلاف سگ های ولگرد در دستور کار قرار گرفت.

ایزد مهربا باین اینکه سگ های ولگرد عامل انتقال بسیاری از بیماری ها از جمله کیست هیداتید، سالک، بروسلوز و مشکلات دیگر در سطح جامعه هستند افزود: سگ ها ولگرد خطرناک پس از اتلاف با رعایت موازین بهداشتی معدوم می شوند.

شهر بوکان با داشتن بيش از ۱۱۷هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.