حزب الله آماده خنثی سازی سناریوهای رژیم صهیونیستی

به گزارشافکارنیوز،روزنامه الرای کویت اعلام کرد: شکسته شدن سکوت حزب‌الله در قبال حمله اسرائیل به منطقه " جرود جنتا " در مرز لبنان و سوریه با توجه به عدم اظهار نظر در مورد ادعای اسرائیل در مورد هدف قرار دادن کاروان حامل سلاح از سوریه به لبنان اقدامی نادر است.

یک منبع نزدیک به حزب الله به الرای گفت: منطقه مورد هدف قرار گرفته در جرود جنتا در مرزهای لبنان با سوریه قبلا به عنوان یک مرکز لجستیکی مورد استفاده قرار می گرفت و در نقطه تماس با مرزهای سوریه قرار دارد. این منطقه‌ای است که مخالفان سوری از آغاز جنگ در سوریه در طرف مقابل آن سیطره کامل دارند و این ادعا که کاروان سلاح در حال انتقال از سوریه به داخل لبنان هدف قرار گرفته خیال پردازی محض است.

این منبع افزود: صرف نظر از خسارات مادی ناچی، ز هدف از این حمله وارد کردن ضربات مستقیم نبوده بلکه هدف ابلاغ چندین پیام بوده است.

منبع وابسته به حزب الله بیان کرد: اسرائیل مجروحان وابسته به گروه‌های مسلح سوری را مداوا می‌کند اما تمایلی برای حضور القاعده و تکفیری‌ها در مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی ندارد بلکه به دنبال ایجاد منطقه‌ای حائل با حضور گروه های مخالف سوری است و با حمایت از آنها در واقع به دنبال تکرار سناریوی شبه نظامیان آنتوان لحد در جنوب لبنان است. اما اسرائیل بدون مطلع کردن آمریکا نمی تواند این کار انجام بدهد.

این منبع وابسته به حزب الله تاکید کرد: این جنبشبا وجود حضور در سوریه کوچکترین تردیدی برای گشودن جبهه جنگ با اسرائیل نخواهد داشت و حضور رزمندگانش در سوریه تاثیری بر آمادگی آنها در لبنان ندارد و این موضوعی است که دشمن در ساعات اولیه آن را دریافت و در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی آماده باش اعلام کرد.

این منبع اعلام کرد: آمریکا در سوریه دچار نوعی سرخوردگی شده است، این رژیم نه خواهان پیروزی نظام سوریه است و نه خواهان سیطره گروه های تکفیری در سوریه و گزینه های دیگری نیز ندارد اما به هر حال برقراری امنیت اسرائیل از اصول اساسی آمریکایی‌ها است و از همین رو از اقدامات اسرائیل در سوریه حمایت می‌کند.

منبع وابسته به حزب الله گفت: اسرائیل قصد داشت این پیام را ابلاغ کند که همچنان حضور دارد و می تواند در جنگ سوریه بیشتر دخالت کند و ما نیز با تایید این حمله اعلام کردیم که حضور داریم و در صورت لزوم توان جنگ در چند جبهه را داریم و لحظه‌ای از به کارگیری تجارب فراوان جنگی و نظامی خود دریغ نمی‌کنیم.

این منبع بیان کرد: اسرائیل تایید کرده است که حزب الله پس از جنگ سال ۲۰۰۶ هزاران موشک در اختیار دارد و هم اکنون می گویند که حزب الله صدها هزار موشک و تجارب جنگ در سوریه و موشک های دقیق و پیشرفته در اختیار دارد. بنابر این هر تلاشی برای ممانعت از آمادگی حزب الله با شکست روبرو شده است.

این منبع افزود: اسرائیل حامل هر پیامی که باشد واکنش حزب الله و اصول آن مشخص است و اگر خواهان ایجاد مناطق حائل در سوریه باشند ما نیز در این جبهه حضور داریم.