یک اصلاح طلب: دولت مدرسه پیرمردها را تعطیل کند

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مطلوب و مد نظر مقام معظم رهبری باید به فناوری بومی کشور توجه کنیم، اظهار داشت: اینکه بخواهیم خارج از کشور تجهیزات وارد کنیم، هنر نکرده‌ایم، برای اینکه به اقتصاد مقاومتی واقعی برسیم باید به هنر ایرانی و دانش بومی خودمان تکیه کنیم.

وی افزود: ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در واقع یک سند چشم‌انداز برای کشور است و نباید در حد شعار به آن پرداخت، همچنین به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی سبب می‌شود که هیچ‌گونه وابستگی به کشورهای غربی نداشته باشیم و بتوانیم به صورت مستقل در برابر فشارهای بیرونی بایستیم.

فومنی با پیشنهاد تشکیل بسیج اقتصاد مقاومتی از سوی سه قوه کشور خاطرنشان کرد: تمام ارکان کشور باید در نظر داشته باشند که باید بسیج همه‌گانه‌ای را برای استقلال اقتصادی تشکیل دهیم، نباید از حضور برخی از شرکت‌های خارجی در کشور خوشحال شویم بلکه باید تمام نیروها به صحنه بیایند و در داخل خودسازی واقعی کنیم.

وی افزود: مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند، همان طور که در انرژی هسته‌ای با تلاش جوانان امروز به عنوان یک کشور پیشرفته و پیشگام شناخته می‌شویم باید امور اقتصادی کشور به دست جوانان کشور رشد کند و این امر نیازمند اعتماد مسئولان است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با انتقاد از حضور افراد مسن در کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: متأسفانه حدود ۹۰ درصد اعضای کابینه دولت افرادی هستند که پا به سن گذاشته‌اند و شادابی لازم را ندارند، دولت باید مدرسه پیرمردها را تعطیل کند و به نیروی جوانان اعتماد کند تا اقتصاد مقاومتی از حالت شعار خارج شود و به عرصه عمل برسد.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون باید اتاق فکر مناسبی از نیروهای جوان تشکیل شود تا بتوانند با افکار و راهکارهای خود کشور را در زمینه اقتصادی قوی کنند و به ایدهآلهای رهبری انقلاب برسانند.