ظریف با همتای اسپانیایی اش رایزنی کرد

به گزارش افکارنیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز(یکشنبه) در دیدار با خوزه گارسیا مارگالو وزیر خارجه اسپانیا با اشاره به روابط تاریخی و با عمق فرهنگی و ارتباطات گسترده مردمی ایران و اسپانیا بر ضرورت گسترش همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شکل‌گیری ارتباطات دو کشور براساس منافع مشترک، عزم دو کشور برای افزایش همکاری‌ها را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد گسترش بیشتر از پیش روابط باشیم.

ظریف ایران را تأمین کننده قابل اعتماد برای انرژی مورد نیاز در اروپا و اسپانیا دانست که امید می‌رود با توجه به فضای جاری در روابط از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری مناسب به عمل آید.

تأکید بر همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش حمل و نقل، راه آهن و مترو و تأکید بر ضرورت بررسی راه‌های گسترش آن در سفر آتی وزیر صنعت، تجارت و توریسم اسپانیا از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در حوزه موضوعات اقتصادی بین وزرای خارجه ایران و اسپانیا بود.

وزیر خارجه همچنین با توجه به دیدگاه مشترک دو کشور در زمینه گفت‌وگو و مبارزه با خشونت، بر اهمیت همکاری‌های فیمابین برای مبارزه با افراط گرایی و خشونت تأکید کرد.

تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در بحثهسته‌ای و در گفت‌وگو با ۱ + ۵ و ابراز امیدواری از اینکه گفت‌وگوها با حسن نیت و ایجاد اعتماد به پیش برود و همچنین تبادل نظر در خصوص بحران سوریه از دیگر موضوعات مورد بحثو گفت‌وگوی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا در این دیدار بود.

مارگالو وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند به وجود آمده درخصوص گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵، آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی و دستگاه‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین ابراز امیدواری کرد که کاهش روابط با ایران طی چند سال گذشته با افزایش همکاری‌ها در آینده جبران شود.

موضوعات مهم منطقهای به ویژه مباحث مربوط به بحران سوریه و تحولات اوکراین از دیگر موضوعات مورد بحث و تبادل نظر دو وزیر خارجه در این دیدار بود.