به گزارش افکارنیوز، «دان راویو» نویسنده کتاب " جاسوسی علیه قیامت، جنگ های محرمانه اسراییل " به شبکه آمریکایی سی. بی. اس نیوز، می گوید: در تحقیقات برای بروز رسانی و انتشار مجدد این کتاب مطلع شده که دولت اوباما پس از توافق اخیر با ایران در موضوع هسته ای دولت نتانیاهو را تحت فشار گذاشته تا طرح ترور دانشمندان هسته ای ایران را کنار بگذارد.

علاوه بر این موساد نیز به این نتیجه رسیده است که ادامه عملیات های تروریستی می تواند خطرناک باشد، چون احتمال بازداشت نیروهای عملیاتی زبده اش در این ترورها وجود دارد.

سی. بی. اس افزود: هرچند اسرائیل هیچگاه به این مساله اقرار نکرده است، اما موساد برنامه ای ۷ ساله را برای ترور دانشمندان ارشد ایرانی را اداره کرد تا بتواند پیشرفت هسته ای ایران را کُند. در این مدت، دستکم ۵ تن از دانشمندان هسته ای ایران، ترور شدند.

به گفته سی بی اس نیوز، علاوه بر اشاره های تند دولت آمریکا به اسرائیل درباره خودداری از ادامه عملیات ترور دانشمندان، موساد نیز به این نتیجه رسید که این برنامه، در معرض خطر و تهدید قرار گرفته است و این در حالی است که آن ها نمی خواهند که جاسوسانشان در معرض بازداشت یا اعدام قرار گیرند.

این شبکه، به نقل از منابع آگاه، گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، به موساد دستور داد برنامه خود را بر پایه بازرسی در داخل ایران و دیگر اماکن استوار کنند و در جستجوی دلایلی باشند که ثابت کند ایران به تعهدات خود در قبال توافق با گروه ۵ + ۱ پایبند نیست.

نتانیاهو، امروز راهی واشنگتن شد تا روز دوشنبه، در کاخ سفید با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دیدار و روز سه شنبه در کنگره سالانه کمیته امور عمومی آمریکا - اسرائیل (ایپک) سخنرانی کند.