به گزارشافکارنیوز،پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة اظهار کرد: جمعی از حامیان اخوان‌المسلمین بار دیگر با برگزاری تظاهرات در شهر " الاسکندریه " مخالفت خود را با " کودتای نظامی " مصر اعلام کردند.

تظاهرکنندگان در مناطق " سیدی بشر "، " المندرة "، " ابوسلیمان "، " برج العرب "، " العامریة "، " الخیلة "، " الهانوفیل " و " العواید " ضمن بالا بردن پرچم‌های مصری و پلاکاردهای نماد میدان " رابعة العدویة " محاکمه بازداشت شدگان سیاسی را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان حکم‌های صادره در حق بازداشت‌شدگان را حکم‌هایی ظالمانه دانستند و تهدید کردند که به جنبش‌ها و تظاهرات خود ادامه خواهند داد. تظاهرکنندگان ضمن سردادن شعارهایی علیه عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر و محمد ابراهیم، وزیر کشور خواهان پاکسازی موسسات قضایی مصر شدند.

از سوی دیگر " ائتلاف حمایت از مشروعیت " در بیانیه‌ای هدف قرار گرفتن نیروهای پلیس در اسان " الدقهلیة " را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این ائتلاف هدف قرار گرفتن افراد پلیس توسط افرادی ناشناس را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها در استان " المنصورة " انجامید، به شدت محکوم می‌کند. در این بیانیه از نیروهای امنیتی خواسته شده تا هر چه سریعتر عاملان این حوادثرا دستگیر و محاکمه کنند.

همچنین " ائتلاف حمایت از مشروعیت " مسئولیت این حوادثرا بر دوش نیروهای امنیتی به خاطر اهمال‌کاری آن‌ها و ادامه اقدامات خود در سرکوب و کشتار شهروندان گذاشت. همچنین در بیانیه این ائتلاف آمده است که انقلاب مصر انقلابی مسالمت‌آمیز است و هرگز خشونت‌آمیز نخواهد شد.

در همین راستا هشام برکات، دادستان کل مصر حکم آزادی ۴۰ دانشجوی دانشگاه الازهر را که در جریان تظاهرات علیه " کودتای نظامی " بازداشت شده بودند، صادر کرد. همچنین دادستانی کل حکم آزادی ۲۲ دانشجوی دیگر را که به شورش و تنش‌آفرینی در استان " الجیزة " متهم شده بودند، صادر کرد.

از سوی دیگر دادگاه کیفری قاهره چهار دانشجوی دانشگاه الازهر را به اتهام شرکت در تظاهرات بدون مجوز به ۴۵ روز حبس محکوم کرد.

دادگاهی در شرق قاهره نیز ۳۷ دانشجوی دانشگاه الازهر را به اتهام تجمع غیرقانونی، در اختیار داشتن سلاح و پیوستن به گروهی " تروریستی " به حبس محکوم کرد.

همچنین دادگاه کیفری قاهره حکم حبس "انس البلتاجی"، پسر "محمد البلتاجی" یکی از رهبران اخوانالمسلمین و چند دانشجوی دیگر را صادر کرد. دادگاهی در جنوب قاهره نیز ۱۷ تن از تظاهرکنندگان را به ۱۵ روز حبس محکوم کرد.