به گزارش افکارنیوز، اردشیر منتصری با بیان اینکه این موضوع که شرکت‌های لایه دسترسی بتوانند با قیمت پایین‌تری سرویس را به مردم ارائه کنند بسیار مفید خواهد بود به این موضوع اشاره کرد که باید تمرکز را برروی موضوعات دیگری قرار داد.

وی در ادامه افزود: بحثمهم‌تری که در حال حاضر باید روی آن تمرکز کرد، محتواهایی است که از خارج کشور به داخل راه پیدا کرده است. برای مثال شرکتی در داخل ایران درحال تولید محتواست و این محتوا در سرورهای خارجی نگهداری می‌شود. شرکت‌های داخلی برای اینکه بتوانند این محتوا را دریافت کنند و در اختیار مردم بگذارند، باید هزینه اینترنت را به شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت کنند. به علاوه باید سرویس‌های ارزش افزوده پا بگیرد که اهمیت آن برای همه مشخص است.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران در ادامه توسعه زیرساخت‌ها را الزامی دانست و مطرح کرد: باید شرکت ارتباطات زیرساخت به سمتی پیش رود که تفاوتی را بین محتوای داخل و خارج ایجاد کند. شرکت زیرساختی که در ایران واقع شده تنها شرکت ارتباطات زیرساخت دنیا نیست و وقتی آن را با سایر کشورها مقایسه می‌کنیم، به ضعف‌های آن پی خواهیم برد.

به گفته او شرکت‌های که در لایه اپراتوری فعالیت دارند محتوایی که در محل آن‌ها هاست شده را با قیمت بسیار ناچیزی در اختیار اپراتورهای لایه دسترسی قرار می‌دهند. در این زمینه خدمات مناسبی در کشور عرضه نمی‌شود و زیرساخت هم از این موضوع طفره می‌رود. ما نیز در این زمینه باید به شرکت ارتباطات زیرساخت کمک کنیم تا اصلاحات را اعمال کنند.

منتصری در ادامه افزود: پاسخ شرکت زیرساخت در مورد این موضوع به ما این بود که در زمینه محتواهای داخلی چند ماهی است که داریم رایگان ارائه خدمت می‌کنیم درحالی که من و تمامی دوستانی که در جمع حاضر بودند شاهدیم که اینگونه نیست.

او درمورد اینکه چرا باید شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یک مجموعه جدا عمل کند پاسخ داد: مطمئنا اگر پهنای باند خصوصی شود و در کنار آن نظارت دولت نیز روی پهنای باند باشد، وضعیت بهبود زیادی را تجربه میکند. معمولا هر وقت دولت خود خواسته موضوعی را اجرایی کند به مشکلات فراوان دچار شده اما هنگامی که کار را به دست خصوصی سپرده و نظارت روی آن اعمال کرده نتیجه بهتری را گرفته است.