تهدید به افشاگری علیه سرمربی تیم ملی ایران

به گزارش افکارنیوز، حسین مرادی در مورد دلیل جدایی‌اش از تیم ملی جوانان گفت: اتفاقاتی که بین سرمربی و سرپرست می‌افتد معمولا طبیعی و زیاد است. در تیم ملی جوانان علی دوستی اسمی دارد و پشت آن نقابی ساخته که کار را برای سرپرست سخت می‌کند برای تأمین خواسته‌ها یا باید یک کامیون پول مقابل اردو نگه دارید یا اینکه سیاست‌ها فدراسیون فوتبال را در نظر بگیرید.

مرادی در مورد صحبت‌های رسول دانشجو درمورد علت جدایی او، خاطر نشان کرد: بنده از زمان فریدون معینی در کمیته جوانان حضور دارم و دستور کارم را از علی کفاشیان گرفتم. امسال بالغ بر ۶ اعزام با تیم ملی جوان داشتیم و هیچ وقت محدودیتی برای تعداد اعزامی‌ها نبود. به طور مثال اگر به ما می‌گفتند شما ۲۴ عضو را به سفر بیاورید علی کفاشیان اعلام می‌کرد مانعی برای تعداد اعزام‌ها وجود ندارد و به طور مثال شما با نفرهای بیشتری بروید. در سفر به کویت به ما گفتند ۲۶ نفر را بیاورید ما با ۳۰ نفر رفتیم. در روسیه با ۲۹ نفر رفتیم که هزینه سفر ۵ نفر را فدراسیون تقبل کرد. بدون شک در تورنمنت‌های بزرگ نمی‌توان با ۱۸ نفر به مسابقات رفت و خود علی دوستی ۲۰ الی ۲۲ بازیکن اعزام شود.

وی در ادامه تأکید کرد: علی دوستی نقابی دارد که چهره خود را پشت آن پنهان کرده و رفتار دیگری نشان می‌دهد تا حقیقت‌ها پنهان شود، اگر آن نقاب کنار برود خیلی از واقعیت‌ها مشخص می‌شود. هیچ‌کس نمی‌داند چه جوانان‌هایی هستند که به دلیل رفتارهای دوستی به چه راه‌هایی غیر از فوتبال کشیده شده‌اند. همیشه لیستی وجود دارد که تعداد ۴۰-۵۰ بازیکن دست پرورده علی دوستی معرفی می‌شوند اما لیستی نانوشته حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ بازیکن وجود دارد که علی دوستی آنها را نابود کرده و به منجلاب کشیده شدند که نتوانستند به زندگی عادی برگردند. همه بازیکنان مهدی مهدوی‌کیا و پیام صادقیان نیستند. حرف من با علی دوستی است به دانشجو احترام می‌گذارم او دوست و هم‌دانشگاهی من است اما می‌گویم کناره‌گیری من تصویب کمیته فنی نبود.

مرادی خاطر نشان کرد: از ۲۴ دی که از تورنمنت روسیه برگشتیم با علی دوستی درگیر هستیم و این اختلافات ادامه داشت. دانشجو احضاریه‌ای برای علی دوستی فرستاد که او به دلیل تخلفات اردویی باید به کمیته جوانان می‌رفت. ۷ روز منتظر آمدن دوستی ماند اما این اتفاق نیفتاد. در پایان دانشجو قید اینکه از دوستی بازخواست کند را زد. نامه این مسئله را در اختیار دارم. علی دوستی اصلا کمیته جوانان را به حساب نمی‌آورد که بخواهد پاسخگو باشد. او سیاست‌های خود را جلوتر از کمیته می‌بیند و کمیته جوانان را برای خود کوچک می‌داند. او خود را بزرگتر از روسای کمیته جوانان می‌بیند. بعد از رفتن فریدون معینی و میرشاد ماجدی، علی دوستی خود را جلوتر از کمیته جوانان می‌بیند و در جاده‌ای افتاده و با سرعت حرکت می‌کند. تنه او به تنه خیلی‌ها می‌خورد که یکی از آنها من بودم. ۳ سال در کمیته جوانان کار کردم و بهترین آمار را داشتم. هیچ وقت بازیکن دو اخطاره یا اشتباهی که باعثاعلام ۳ بر صفر بازی شود را نداشتم. تمامی خصوصیتی که رسانه‌ها و عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ برای یک سرپرست اعلام می‌کنند را دارم، مسلط به زبان انگلیسی و دارای تحصیلات دانشگاهی هستم. توقع زیادی ندارم. همانطور که گفتم دوستی نقابی دارد که حالا‌ حالاها برایش نان درمی‌آورد ولی وای به روزی که مدارک رو شود و او باید آنوقت از دنیای فوتبال کنار برود.

مرادی در پاسخ به این سؤال که چه شد علی دوستی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان به جای رحیم میرآخوری معرفی شد، اظهار داشت: روزی که قرار شد علی دوستی به جای رحیم میرآخوری به تیم ملی جوانان بیاید زمانی بود که می‌خواستیم به ایتالیا اعزام شویم. میرآخوری این موضوع را باور نمی‌کرد. دوستی با صحبت‌ها و لابی‌هایی که انجام داد به عنوان سرمربی جای میرآخوری را گرفت. قرار بود مهدوی‌کیا کنار تیم باشد نه اینکه سِمَت بگیرد اما او سمت خود به عنوان مدیر فنی را به مهدی مهدوی‌کیا داد. بعد از این اتفاق میرآخوری قهر کرد و تا شب سفر به ایتالیا او از تیم ملی قهر کرده بود. ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بامداد پرواز داشتیم اما میرآخوری تا ساعت ۳ به فرودگاه نیامده بود و تلفن همراه خود را خاموش کرده بود در نهایت مهدوی‌کیا دنبال او رفت و شخصا از میرآخوری خواهش کرد تا به اردو بیاید. وقتی میرآخوری به فرودگاه آمد فکر این موضوع را نمی‌کردیم و حتی برای او لباس هم نیاورده بودم که مجبور شدم لباس‌های خودم را به او بدهم.

سرپرست سابق تیم ملی جوانان عنوان کرد: در این اتفاقات معمولا فرد جوان، کوچک‌تر، کم نام و نشان‌تر و مظلوم‌تر قربانی می‌شود. پرونده‌هایی که علیه دوستی دارم را به موقع رو می‌کنم زمانی که نیاز باشد دست امثال دوستی رو می‌شود. به موقع مدرکی که او پشت انگشتر عقیق و نماز خواندن‌هایش پنهان کرده است را رو می‌کنم تا خیلی چیزها روشن شود. صحبت کناره‌گیری به خاطر کمبود جا برای اعزام نفرات منطقی نیست. همانطور که گفتم در سفرهایی باید ۲۲ نفر اعزام می‌شدند که کفاشیان به خاطر شأن تیم ملی ۳۰ نفر را اعزام کرد. مدارک این این حرف به هیچ وجه منطقی نیست. محدودیت اعزام بهانه‌ای است که برای این مسئله بیان می‌کنند. دیگر کسی با این حرف‌ها گول نمی‌خورد.

وی تأکید کرد: مدارک زیادی دارم. اگر لازم باشد آنها را رو میکنیم. او را به دلیل تخلفات اداری و نفراتی که به اردو دعوت میکرد به کمیته جوانان احضار کردند. افرادی در اردو حضور پیدا میکردند که اصلا در لیست نفرات دعوت شده نبودند و به صورت تلفنی دعوت میشدند. چطور میشود بازیکنی که در لیست هیچ باشگاهی نیست به تیم ملی دعوت میشود. حتما منفعت و سودی وجود دارد.