به گزارش افکارنیوز، محمدرضا نادری درباره اقدامات انجام شده برای ذخیره کالای اساسی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۳ اظهار داشت: گمرک مسئولیت ترخیص کالاهای اساسی را به‌عهده دارد و با توجه به برنامه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طی سال آتی واردات و روند ترخیص این کالاها نسبت به گذشته با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد واردات کشور به کالاهای اساسی مربوط می‌شود، گفت: هفته‌ای ۴ روز از درون سازمان و از مبادی مهم وارداتی در حال رصد واردات کالاهای اساسی هستیم تا اگر مشکلی باشد آن را در اسرع وقت رفع کنیم.

معاون امور گمرکی گمرک ضمن اشاره به انعکاس آمار واردات و ترخیص کالاهای اساسی در جلسات هیئت دولت، تصریح کرد: ترکیبی از دستگاه‌های مختلف در وزارت راه دراین‌باره تشکیل جلسه می‌دهند و درباره نحوه ورود، ترخیص و ذخیره سازی کالاهای اساسی تصمیم گیری می‌کنند.

این مقام مسئول در گمرک ضمن تأکید بر اینکه براساس آخرین اطلاعات در مبادی مهم ورودی گمرک، کالای اساسی در حال ترخیص است، گفت: در انبارها کالاها آمادگی لازم برای ترخیص را دارند و منتظر کسب مجوز هستند و همچنین در لنگرگاه‌ها تعداد زیادی کشتی وجود دارد که در انتظار ورود به اسکله برای پهلوگیری و تخلیه و ترخیص است.

وی با بیان اینکه هرهفته شنبه‌ها آمار واردات و ترخیص کالاهای اساسی به مراجع مربوطه منعکس می‌شود، اضافه کرد: ما برای ترخیص کالاهای اساسی دستور ترخیص شبانه‌روزی صادر کردیم و این کماکان به قوت خود باقی است، حتی ایام تعطیل کالاهای اساسی وارد کشور می‌شوند، به همین خاطر از دستگاه‌ها و سازمان‌های همجوار که صادر کننده مجوز هستند درخواست می‌کنیم که در روزهای تعطیل این همکاری را داشته باشند.

نادری با تأکید بر اینکه گمرک در همین باره پیشنهاد لغو تعطیلی سازمانهای صادرکننده مجوز ترخیص کالاهای اساسی در روزهای تعطیل را به نهادهای مربوطه ارائه داده است، گفت: در جلساتی که با وزیر صنعت داشتیم این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفته است.