به گزارشافکارنیوز،«علیرضا اکبرشاهی» به نتیجه بخش بودن تلاش های پیشین برای جلوگیری از عمیق شدن نفوذ باندها به داخل و سوق دادن مقابله با قاچاقچیان به حوزه مرز و جدار مرز اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۸۰ درصد کشفیات ستاد در استان های مرزی و حاشیه مرز صورت می گیرد.

وی با تاکید بر این که مرحله کشف، پایان کار نیست بلکه آغاز آن به شمار می آید، به تلاش و جدیت شوراهای هماهنگی در کشف زوایای پنهان پرونده های مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان از طریق شناسایی و مصادره اموال و دارایی های آنان ضربه زد.

** فعال شدن کمیته ویژه اطلاعات مبارزه با مواد مخدر


اکبرشاهی در ادامه از فعال شدن کمیته ویژه اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر در چهار استان مهم مرزی شرق و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، تشدید ضربه زنی به شبکه ها و باندهای قاچاق مواد مخدر و روانگردان است.

اکبرشاهی که در مراسم آغازین پنجمین دوره کارگاه آموزشی باقرالعلوم ویژه ارتقای آموزشی کارشناسان حوزه مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر سخن می گفت، اظهارداشت: توجه و دغدغه مقام معظم رهبری مدظله العالی در عرصه مبارزه در سیاست های کلان ابلاغی از سوی ایشان به سران قوای سه گانه حایز اهمیت است و همه دستگاه های مسوول و دست اندرکاران حوزه مقابله با مواد مخدر باید در این امر بسیج شوند.

اکبرشاهی در ادامه، برگزاری این دوره آموزشی و دستاوردهای مثبت حاصل از دوره های گذشته و استمرار آن در سنوات آتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نشست هم اندیشی استان های همجوار در پنج منطقه از کشور در سال ۹۳ برگزار خواهد شد.

وی از شرکت کنندگان این نشست خواست که نسبت به تهیه و تدوین اطلس های استانی در موضوعات مختلف مقابله ای اقدام کنند، همچنین دبیرخانه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ها در جهت افزایش تبادل اطلاعات بین دستگاه های مقابله ای و استان های هر منطقه تلاش کند.