از هر ۳ زن اروپایی یکی قربانی خشونت

به گزارشافکارنیوز،هفته نامه آلمانی «اشپیگل» اظهار کرد: نتیجه بررسی اخیر درباره زندگی زنان اروپایی نشان می‌دهد که از هر ۳ زن اروپایی یک نفر قربانی خشونت شده و این خشونت در قالب فیزیکی یا جنسی بوده است.

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا(FRA) پرسش‌هایی از قبیل اینکه: آیا زنان ناچار به برقراری رابط جنسی شده‌اند؟ آیا همسران زنان از اینکه آنها با مرد دیگری صحبت کند عصبانی می‌شوند؟ و آیا از اینکه تصاویر یا فیلم همسرانشان در اینترنت منتشر می‌شود، ناراحت می‌شوند؟ را از ۴۲ هزار زن در فاصله سنی ۱۸ تا ۷۴ سال در ۲۸ کشور اروپایی پرسیده است.

در این تصویر کشورهایی که در آنها زنان بیشتری خشونت را از ۱۵ سالگی تجربه کرده‌اند، پررنگ‌تر نشان داده شده‌اند.

این تحقیق با عنوان «خشونت علیه زنان» بیانگر حقایق تلخی است:

۳۳ درصد از زنان از زمانی که به سن ۱۵ سالگی رسیده‌اند دست‌کم یک ‌بار به صورت فیزیکی یا جنسی با آنها خشونت آمیز رفتار شده است. این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم جمعیت افراد در این فاصله سنی ۶۱.۳ میلیون نفر است.

گردآورندگان این گزارش اعلام کردند که حداقل ۸۳ میلیون زن در اتحادیه اروپا از ۱۵ سالگی یک بار مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند و ۱۸ درصد نیز گفته‌اند که برای آنها مزاحمت ایجاد شده است.

کشورهایی که بیشترین میزان خشونت علیه زنان در آنها رخ داده است عبارتند از: دانمارک(۵۲ درصد)، فنلاند(۴۷ درصد)، سوئد(۴۶ درصد) و آلمان(۳۵ درصد)

همچنین ۴۳ درصد زنان در فاصله سنی ۳۰ تا ۳۹ سال خشونت را تجربه کرده‌اند که بالاترین رقم در میان دیگر رده‌های سنی است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در گزارش سال گذشته خود نیز از خشونت علیه زنان به عنوان یکی از دغدغههای بخش سلامت یاد کرده بود.